12 Aralık 2017 Salı

Peniscola ve Valencia

Sabah erken saatlerde Valencia’ya doğru yola çıktık. Valencia merak ettiğim bir şehirdi ve öncesinde Peniscola isimli bir sahil kasabasına uğrayacaktık. Açıkçası Avrupa’daki sahil kasabaları beni çok heyecanlandırmıyor. Çünkü çok güzel bir kıyı şeridimiz var ve bu kıyı şeridi harika görseller sunuyor. Ancak Peniscola beni yanılttı. Orada geçirdiğim vakitte gerçekten çok keyif aldım.

Kasım ayı olmasından ötürü kasaba sakindi  ve hava da muhteşemdi. Önce palmiyelerin gölgesi eşliğinde sahil boyunca yürüdük.
Sonra bembeyaz evler arasından geçerek daha yukarılara tırmanmaya başladık.
Tepeden Peniscola’ya bakış…
Ve bir kahve molası…
Peniscola’dan ayrılmamızın ardından istikametimiz Valencia oldu. İspanya seyahatimizde en sevdiğim şehir J

Valencia’da önce sahildeki kumadan heykelleri gördük.
Sonrasında da iyice acıkan karnımızı doyurduk. Yine seyahat boyunca en lezzetli yemekleri burada yedik diyebilirim.
Yemeğimizin sonuna yaklaşırken Valencia’da yavaş yavaş gün batmak üzereydi. Günün son ışıklarından faydalanmak için hemen bilim müzesine doğru hareket ettik. O da bir daha ki yazıya J

16 yorum:

  1. Güzel bir paylaşım teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  2. Kumdan heykeller ve deniz ürünleri çok güzel, iştah açıcı görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İspanya'da yediğim en lezzetli yemekler buradaydı :)

      Sil
  3. Kumdan heykeller şahaneymiş ♥

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel kareler, bir gün gitmek umuduyla :)

    YanıtlaSil
  5. Sahil şeridi nefis. Kum heykelleri de çok ilginç. Ben tabii yemeklere daldım ama deniz ürünlü olan yemeği anlayamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paella..İspanyollara özgü bir tür pilav çeşidi :)

      Sil
  6. Valensiyaaa, lal la lal la la.. diye şarkı söyleyesim geldi başlığı okuyunca :)
    Valencia da " las fallas" festivali yapılıyormuş. Milli giysili kadınlar ellerinde gül demetleri ile geçit töreni yapıyor. Nerden mi biliyorum? Koleksiyonumda yüksüğü var :)


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa bilmiyordum ben bu festivali, bakayım Internetten hemen:)

      Sil
  7. ooo ege gibi desene ilk yer. valencia da demek ki deniz ürünleri iyimiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rehberimiz zaten İspanya'nın Bodrum'u diye tanıttı Peniscola'yı :

      Sil
  8. Fotoğraflara bakınca, bir an 90'lar havası sezdim niyeyse :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki beyaz yüksek katlı binalar 90'ların popüler yazlık mekanı Kumburgazı anımsatmıştır:)

      Sil