10 Mayıs 2018 Perşembe

Puglia - Bari

Yine uzun zamandır yazamadım buraya. Oysa en sevdiğim sosyal paylaşım platformu burası yani bloğum. Ancak iş yerinde o kadar yoğun bir süreçten geçiyoruz ki fırsat bulup iki satır yazamıyorum.

Peki neler yaptım bu zaman zarfında? Tüm bu yoğunluk arasında kısa bir tatil için İtalya’ya gittim. Ailece İtalya’nın güneyine -Puglia bölgesine- seyahat ettik.
Puglia’da ilk durağımız Bari oldu. Bari, küçük bir liman şehri. Sakin, huzurlu ve tertemiz bir yerleşke.
2-3 tane meydanı var. Aşağıdaki fotoğraf da ünlü meydanlarından birine ait. Meydan gündüz bomboş durumda.
Şehrin en önemli simgesi ise Aziz Nicolas Kilisesi.
Adından da anlaşılacağı üzere kilise noel babaya ithaf edilmiş. Noel babanın Bari’de yaşadığı ve mezarının da bu kilise içinde yer aldığı belirtiliyor. Valla Noel baba konusunda aklım epey karıştı. Demre, İskandinavya, Bari derken Noel baba epey gezmiş anlaşılan J

Bahsedilen mezar…
Şehre özgü en önemli yiyecek orecchiette adını verdikleri makarna. Bu makarnanın taze taze yapılıp satıldığı bir sokak bulunuyor. Sokak boyunca tezgahları bulunan teyzeler orada makarna yapıp satıyorlar.
Gündüz bomboş olan sokaklar ve meydanlar gece cıvıl cıvıl bir hale bürünüyor.
Bari’de en sevdiğim şeylerden biri de şehrin aydınlatması oldu. Şehir küçük sokak lambaları ile ve sarı ışık ile aydınlatılıyor. Sarı ışık aydınlatması o kadar hoş duruyor ki... Bari’ye uçakla inerken sarı ışıkla aydınlatılmış birbirine paralel sokaklar çok hoşuma gitmiş ve ben de masalsı bir hissiyat uyandırmıştı. Kaldığımız zaman da gece dışarı çıktığımızda bir kez daha güzelliğin farkına vardım.
Puglia’da Bari’den başka şehirler de gezdik. İlk fırsatta onları da yazmaya çalışıcam. Şimdilik hoşçakalın...