6 Eylül 2018 Perşembe

2 Sene Sonra Yeniden Zürih


2016 Mayıs ayında Güney Fransa ve Kuzey İtalya’yı içeren bir gezi yapmıştık. Bu gezi esnasında çok kısa bir zaman diliminde Zürih’de de bulunmuştuk. Zürih, modern kültüre sahip, nazik insanların olduğu bir şehir olarak aklımda kalmıştı. Ancak maalesef şehri tam anlamıyla gezememiştik. O yüzden bayram tatilini fırsat bilerek rotamızı yeniden Zürih’e çevirdik.

Geçen seferkinin aksine şehir bu sefer bizi muhteşem bir hava ile karşıladı.
İlk önce alışveriş caddesinde biraz gezerek hediyelik eşyalara baktık. Diğer Avrupa şehirlerine nazaran Zürih, hediyelik eşya bakımından çok şey vaat etmiyor. Saat ve çikolata dışında ilginç şeyler bulmak pek mümkün değil. Guguklu saatler en popüler ürünleri…
Cadde üzerinde biraz dolaştıktan sonra ara sokaklara girmeye başladık. Sokaklara atılmış masalar, rengarenk evler ile geçen sefer gördüğüm sukunetin aksine bizi cıvıl cıvıl bir şehir ağırlıyordu. O yüzden Zürih’e gitmek isteyenlere tavsiyem yaz aylarında gidin derim.
Ve nehir kenarı…
İki ünlü kilisesi Grossmünster ve Fraumünster nehir kenarına konuşlanmış durumda.
Biraz daha dolaştıktan sonra ilk gün için bu kadar geziyi yeterli görerek ünlü çikolatacısı/pastanesi Süpringli’ye yöneldik.
Burada cafenin nefis macoranlarından yiyip kahvemizi yudumlayarak ertesi günün planını yaptık.
Yarın şehir dışında bir doğa harikasını ziyaret edeceğiz.

11 yorum:

  1. Keske Bern'e de gelseydiniz.;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Bern'i düşündük ama mesafe uzaktı. Belki bir gün kısmet olur.

      Sil
  2. Bloğunuzu severek takip ediyorum. Başarılar diliyorum. Ben de sayfama bekliyorum www.rnkync.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir gezi olmuş,teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Kuzenim o şehirde yaşıyor ama hiç gitmedim.

    YanıtlaSil
  5. Guguklu saatler çok şeker ama ♥
    Çok uzun zamandan beri eski bir guguklu saat bulma hayalindeyim ben de :)

    YanıtlaSil
  6. çok güzeeel tamam gidiceem :) bir de basel yakınlarında colmar diye bir yer varmış aklımdaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Colmar'a 2 sene evvel gitmiştim.Gerçekten çok güzel bir yerdi.

      Sil