3 Haziran 2019 Pazartesi

Pilav Günü ve Kethüda Hamamı’nda Bir Sergi


4 sene boyunca ama zorlanarak ama eğlenerek gittim oraya. Bazen dikkatimi tahtada ders anlatan hocaya verdim bazen de pencereden uzanan derin maviliklere dalarak hayaller kurdum. Tam 20 sene oldu oradan ayrılalı. Ama her şey sanki dün gibi…Okulumdan, Kabataş Erkek Lisesi’nden bahsediyorum.

Ramazan öncesi lisemin pilav günü vardı.Pilav gününe katılarak hem eski arkadaşlarımla hasret giderdim hem de keyifli bir gün geçirdim.
Pilav sonrası ise lise arkadaşım Fulden ile okulun çok yakınında olan bir sergiyi ziyaret ettik. Sergi, Ozan Ünal’a aitti. Ancak itiraf etmek gerekirse sergiden ziyade eserlerin bulunuğu lokasyon ben de merak uyandırıyordu. Serginin olduğu yer -Kethüda Hamamı- bir Mimar Sinan eseri ve ben daha önce hiç görmemiştim.
Hamama girerek sergiyi gezmeye başladık. Ozan Ünal’ın Bir Varlık Bir Yokluk isimli sergisi demirden yapılmış çeşitli heykellerden oluşuyor.
Hamamın odaları arasında ilerledikçe farklı kompozisyonlarda heykeller görmeye devam ettik.
Sanatçıyı internetten incelediğimde çalışmalarının çoğunun demir üzerine olduğunu gördüm. Bu sergi de bunlardan biriydi.
Böylece hem arkadaşlık, hem tarih hem de sanat dolu bir gün sona ermiş oldu.

12 yorum:

  1. ne güzel gün olmuuş :) hamamı da bilmiyodums aklımda olsuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamamda zaman zaman başka etkinlikler de oluyor sanırım, aklında olsun.

      Sil
  2. Merhaba bloğunuzu takip ettim. Bloğuma beklerim. Destek olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, en kısa zamanda ziyaret edeceğim.

      Sil
  3. Harika bir gün olmuş,esrler çok ilgi çekici. Ben de bu sergiyi bir İstanbul seyahatimde gezmek isterim, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. Heykeller acıyı çağrıştırdı bende, hem korkutucu hem merak uyandırıcı.

    YanıtlaSil
  5. Heykeller çok yakışmış hamama. Hamamları severim ve bildiğimi sanırdım, burayı ilk defa duydum. Teşekkürler...
    Ne güzel bir lise konumu Kabataş Lisesi okumak için:-)
    Bizim bir erkek arkadaş, erkek lisesi olduğu dönemden oradan mezun, kızlar geldi her şey bozuldu, keyif kaçtı derdi:-)
    Eskisi gibi haylazlıklar dönemiyormuş fila..

    YanıtlaSil
  6. eserleri tek tek inceledim çok farklı bir tarz ama güzel. Yakından görmek de isterdim

    YanıtlaSil