19 Ağustos 2019 Pazartesi

Saint Petersburg’da Dolaşmaya Devam

Bugün hava kapalı ve ara ara yağmur çiseliyor. Aslında şanslı sayılırız, Rusya’ya geldik geleli hava hep güzel gitti dolayısıyla bu kadarcık kusur kadı kızında da olur diyoruz ve Hermitaj müzesine doğru yol alıyoruz.

Müzenin önünde upuzun bir kuyruk var. Hermitaj müzesi, dünyanın en büyük 5 müzesi arasında yer alıyormuş ve tamamını gezmek yaklaşık 1 hafta sürüyormuş. Hem o uzun kuyruğa girmeyi göze alamadığımız için hem de tüm günümüzü müzeye ayırmak istemediğimiz için sadece önünde fotoğraf çektirmekle yetiniyoruz.
Sıradaki noktamız nehir üzerinde küçücük bir adacık. Bu ada, Peter&Paul kilisesi ile ünlü.
Adada biraz gezdikten sonra yemek molası veriyoruz. Tercihimiz Koryushka isimli restoran oluyor. Burası nehir kenarında yer alan çok ama çok şirin bir restoran. Aynı zamanda geniş bir menüye sahip. Kızarmış balık ve Gürcü mutfağından Haçapuri karnımızı fazlasıyla doyuruyor.
Akabinde şehir merkezine geri dönüyoruz. Şimdi alışveriş zamanı 😊 Rusya, hediyelik eşya bakımından oldukça zengin bir ülke. Matruşkalar, atkılar/bereler, çeşitli tasarım ürünler bulmak mümkün.
Alışveriş esnasında ara sokaklarda karşılaştığımız sürprizler de günümüzü renklendiriyor.
Son olarak çok şık bir pastaneye uğruyoruz. Eliseevsky isimli mekan pastane olarak hizmet verdiği gibi aynı zamanda el yapımı reçellerin, likörlerin..vs satıldığı bir yer.
Burada şahane bir Rus tatlısı denedikten sonra artık Saint Petersburg ile vedalaşıyoruz. Sırada Moskova var.

1. yemekler pastalar gezinin en güzel yanlarııı hihi :) müze ay kim çeker günlerce gezmeyiii. gezerken ben gündelik yaşamı seviyom müze kilise ikinci planda. kafeler sokaklar öncee, ah bi de doğa orman olsa daha iyi tabiii :) önce kültür sonra tarih hihihi :)

1. :) Aslında bazı müzeleri gezmek çok keyifli oluyor. Ancak burada vaktimiz kısıtlı olduğu için biz de sokakları tercih ettik :)

2. En çok Görmek istediğim yerler .
    Keyfini çıkar Gamzem 👍🙏🥰♥️

1. İnşallah siz de en kısa zamanda oralara güzel bir seyahat gerçekleştirirsiniz.

3. Gezi yazılarınız ve paylaşımlarınız daim olsun.