17 Ocak 2020 Cuma

Alman Pastası, Sahaflar Çarşısı ve Bol Muhabbet


Geçtiğimiz hafta sonu Gülşah ile (http://gulsahtoptas.blogspot.com) buluştuk. Böylece 2020’de mutlaka ayda bir kez  görüşme kararımızı hemen uygulamış olduk 😊

İlk önce Türk Alman Kitapevi’nde oturup bol bol muhabbet ettik. Bu cafenin ortamını çok seviyorum. Her daim kalabalık olsa da çalışanların güler yüzlülüğü, raflardaki kitaplar kalabalığı unutturuyor.
Akabinde Beyoğlu’nda dolaşmaya başladık. Dilim döndüğünce Gülşah’a Beyoğlu hakkında, oradaki yapılar hakkında bişiler anlatmaya çalıştım.

Sonrasında ise Beyoğlu Sahaflar Çarşısı’na gittik. Uzun süredir sahaf gezmiyordum. Benim için de çok iyi oldu. İkinci el kitap okumayı pek sevmememe rağmen sahaf gezmeye bayılıyorum.
Çarşıda dolaşırken dikkatimi en çok eski fotoğraflar ve Gırgır dergisi çekti. Nedense fotoğraflara bakınca çok hüzünlendim. Bir zamanlar birilerinin özel anlarını ölümsüzleştirdikleri bu fotoğraflar şimdi sepet içinde alıcılarını bekliyordu. Gırgır dergisi ise beni çocukluğuma götürdü. Babam sürekli Gırgır alır, kahkahalarla okurdu.
Satılan kitaplar ise çoğunlukla son 20 yılın kitaplarıydı. Fiyatları da ikinci ele göre pahalıydı. Halihazırda kitapçılarda bulabildiğim kitapları o parayı verip sahaftan almayı tercih etmem açıkçası.

Ardından biraz daha Beyoğlu’nda dolaştıktan sonra vedalaştık. Böylece bol gezmeli, muhabbetli ve keyifli bir günü daha sonlandırmış olduk.

13 yorum:

  1. Sahafları gezmeyi ben de çok severim. Özel kitaplar bulursam alırım. Dünya klasikleri gibi.
    Güzel bir gün olmuş canım.
    Her ay böyle bir yazı gelecek demek ki :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Nekadar uzun zaman oldu sahaf gezmeyeli...

    O resimler beni de hep hüzünlendirir... Kimseleri yokmuydu ki diye düşünürüm hep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi?Ya da geçmişe sahip çıkmayan bir yeni nesil var.

      Sil
  3. alman kitabevi, sahaflar çarşısı, evet eveet. kitaplar eski değil yeni demekki ve paalı, ne saçmaaa :)

    YanıtlaSil
  4. Keyifli bir gezi olmuş :)
    Sahaf olayını ben de sevmedim. Kitapları okurken epey rahatsız oldum ve elimde 4 sahaf kitabı bekliyor bu nedenle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yalnızca bir kez sahaftan kitap aldım ve okurken rahatsız oldum.

      Sil
  5. İstanbul’ un sevdiğim bölgesi Beyoğlu’ ndan güzel tatlar sundunuz bana. Bodrum’ a yerleşeli beşinci yılıma girdim. Eşyalarımı getirmek dışında İstanbul’ a ayak basmadım. Sanıyorum yazıları okuyarak geçmişte yaşananları kafamda canladıracağım. İyi gezmeler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bodrum; sakinliği, temiz havası ile vazgeçilmez bir yer. Güle güle oturun.

      Sil
  6. Sahafları gezmeyi ne çok severim, burnuma geldi sararmış kitap sayfalarının kokusu. Yazı çok keyifliydi.

    YanıtlaSil