2 Aralık 2022 Cuma

Pavarotti, Ferrari ve Modena

Bu sefer yolumuz çok kısa. Bologna’dan yarım saat uzaklıktaki Modena’ya gideceğiz. Modena denince akla iki şey geliyor; Pavarotti ve Ferrari.  Pavarotti aslen Modenalıymış ve son nefesini de memleketinde vermiş. Müze haline getirilmiş evi oldukça ilgi görüyor. Ancak açıkça söylemek gerekirse benim pek operaya ilgim yok dolayısıyla gezi planına burayı dahil etmiyoruz. Diğer ünlü kısmına Ferrari’ye gelecek olursak onun da operadan farkı yok benim için. Hayatım boyunca ne araba markalarını ne de modellerini takip ettim. Bana göre araba beni bir yerden diğer yere rahatlıkla ulaştıran ulaşım aracıdır, gerisi yok :) O yüzden Modena’ya giderken aklımda olan tek şey kentin sokakları, evleri…vs.

Yarım saatlik kısa tren yolculuğu sonunda Modena’ya varıyoruz. Şehirde bizi önce gösterişli bir kilise karşılıyor.

Biraz daha ilerleyince Arnavut kaldırımı sokaklarda sıralanmış pastel tonlarda evler şehri sevmemiz için bize göz kırpıyor.

Turuncuya boyanmış, kahverengi panjurlu bir evin önünde kısaca demleniyoruz.

Sonrasında biraz daha ilerleyince kalabalığın gittikçe arttığını fark ediyoruz. Meğer o gün Modena’nın pazarı varmış.

Pazarda gözümüze ilk önce balzamik sirkeler çarpıyor. Modena aynı zamanda balzamik sirkesi ile ünlü.

Pazar tezgahları arasında dolaşmaya devam ediyoruz.

Lokal restoranların,, minik dükkanların olduğu sokakları enikonu geziyoruz.

Modena küçük, sevimli ve tertemiz bir şehir. Ancak tüm günü geçirmek için fazla bir şey de yok. O yüzden görülecek yerler listemize bir tik atıp tren istasyonuna geçiyoruz. İlk gün birazını dolaştığımız ama daha gezilecek birçok yeri olan konakladığımız şehir Bologna’yı gezmeye devam edebiliriz.

1. ah yaa ne güzel sokaklar :) italyada yaşamak lazım yanii, dünyada yaşancak en güzel yer italya sanıyorum :)

2. Skylife dergisinde Modena hakkında güzel bir yazı vardı. Bir seyahat sırasında okumuştum ve Modena'yı aklıma yazmıştım. Bu yazıda da hoş görünüyor:)
    Sevgiler Gamze...

1. Evet güzel bir şehirdi ama oldukça küçük. Uzun süre konaklanırsa biraz sıkıcı olabilir.