26 Mayıs 2023 Cuma

Casa Botter

İstiklal Caddesi’nde yer alan Casa Botter ya da diğer adıyla Botter Apartmanı geçirdiği tadilat sürecinin ardından geçtiğimiz haftalarda ziyarete açıldı. Jean Botter, 2.Abdülhamid döneminde sarayın resmi terzisiymiş ve adına inşa edilmiş olan bu apartmanda yaşıyormuş. Bu apartmanı bir nevi ülkemizin ilk modaevi olarak düşünebiliriz 😊 Tadilat süreci birkaç kez sosyal medyada gündeme gelmişti ve biter bitmez gitmeyi planlıyordum. Nihayet geçtiğimiz haftalarda gitme şansı elde ettim.

Bina aynı zamanda Türkiye’de Art Nouveau tarzında yapılan ilk binaymış. Mimari tarzlardan çok anlamasam da bunu da ek bilgi olarak vermeden geçmeyeyim.

Binanın fotoğrafını çektikten sonra içeri giriyorum. Aman Allahım bu nasıl bir kalabalık? Meğer tüm İstanbul Casa Botter’in ziyarete açılmasını bekliyormuş :)

Giriş katta bir sergi bulunmakta.

Sergiyi gezdikten sonra üst kata çıkıyorum. Üst kata çıkarken terzi Botter ve binanın mimarı D’Aronco’nun heykelleri ile karşılaşıyorum.

Üst kat, alt kata oranla daha da kalabalık:) İnsanların çoğu maalesef nereyi gezdiğini bilmeden instagramda paylaşım yapmak için her köşede fotoğraf çekiliyor. Keşke biraz daha bilinçli gezilse diye içimden geçiriyorum ama yapacak bir şey yok.

Üst katta da birkaç sanat eseri bulunmakta.

Balkondan bir de İstiklal Caddesi fotoğrafı aldıktan sonra binadan ayrılıyorum. Ayrılırken de İstiklal’deki tüm binaların restorasyondan geçmesini ve caddenin güzel bir çehreye kavuşmasını umut ediyorum.


5 yorum:

  1. O kadar güzel binalar var ki caddede , yenilenme dileğinize tüm kalbim ile katılıyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Binalar yenilenince Beyoğlu ayrı bir havaya kavuşacaktır :)

      Sil
  2. İstiklal' e gitmiştim 2 gün önce. Uğrasaydım iyi olurdu. Ben de merak ediyordum.

    YanıtlaSil
  3. istiklale gitmek ürkütücü yaa ama bak bu iyi habermiş pekii :)

    YanıtlaSil