5 Haziran 2023 Pazartesi

Aşçılığa İlk Adım

Ezelden beri mufağa ilgi duymuşumdur. Pandemi esnasında bu ilgimi pratiğe çevirme fırsatı da yakaladım. Mutfağa girip ortaya bir şeyler çıkardıkça bu işten ne kadar keyif aldığımı, mutfakta kafamdaki birçok şeyden uzaklaşıp sadece yaptığım yemeğe odaklandığımı ve bunun bana çok iyi geldiğini fark ettim.

Hayatım boyunca ne iş yaparsam yapayıp hep hakkını vererek yapmaya çalışmışımdır. Bu yüzden mutfakta da daha iyi işler çıkarabilmek adına eğitim almaya karar verdim ve bir aşçılık kursuna yazıldım. 

Aşçılığa ilk adım niteliğinde 8 hafta sürecek bu eğitimde bıçak kullanma tekniklerinden, et, tavuk, balık pişirme usullerine, soğuk salatalardan pizza/makarna yapmaya kadar birçok şey öğrenmeye başladım.

Kursta ortaya çıkardığımız ilk ürün; Minestrone çorba 😊

Son birkaç haftadır evde yaptığım şeyler ise şöyle;

Lübnan mutfağından Tabule…

Kırpma börek…

Kakaolu muhallebili bir tatlı gibi gibi…

Umarım kurs bitiminde daha donanımlı ve daha teknik yemekler ortaya çıkaracak duruma gelirim :) 

O zaman afiyetle kalın...

4 yorum:

  1. maşallah başarılar danaa :) minestrone ve tabule tarifini yazsan ya sonraa :)

    YanıtlaSil
  2. Hasret ile yazıyorum yorumumu Gamzem :)
    Ne güzel bir haber canımmmm, dediğin gibi kesinlikle hakkını vereceksindir bu kursunda. Sevdiğin bir alanda bir şeyler öğrenmek gibisi yok.
    Hayırlı olsun öperim çok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Gülşahcım, inşallah. Bu arad ben de çok özledim. Hadi ayarlayalım bişiler...

      Sil