25 Ekim 2013 Cuma

İstanbul'da Turist Oldum

İstanbul’a gelen her turistin olmazsa olmazı boğaz turu yapmaktır. Geçen günü düşününce İstanbul’da hiç boğaz turu yapmadığımı farkettim. Sonra kuzenime sordum ve onun da hiç tecrübesi olmadığını öğrendim. Bunun üzerine Eminönü’ne geçtik ve kısa bir süre içinde kendimizi teknede bulduk. İki çeşit boğaz turu varmış. Biri 6 saat süren uzun tur, diğeri de  1.5 saatlik kısa tur. Biz kısa turu tercih ettik. Tur, Eminönü’nden başlıyor,  Bebek kıyılarına kadar uzanıyor. Tekne gidişte Avrupa yakasına paralel, dönüşte ise Anadolu yakasına paralel şekilde seyrediyor.

Keyifli miydi? Eh fena değildi. İstanbul’da yaşıyorsanız ve zaman zaman şehir hatları vapurunu kullanıyorsanız aslında boğaz turuna çok da gerek yok diye düşünüyorum J Neyse biz de bir günlüğüne turist olup, tecrübe etmiş olduk.
Şimdi her iki kıyıda da çektiğim bazı fotoğrafları paylaşmak istiyorum.
Önce Dolmabahçe Camii’nin hemen ardından da Dolmabahçe Sarayı’nın önünden geçtik.
 
 
Sonra Çırağan Sarayı’nı selamladık.
Ardından mezunu olduğum için hep gurur duyduğum Kabataş Erkek Lisesi’nin önünden geçtik.
 
Sırada Esma Sultan Yalısı vardı. Burası bana hep perili köşkleri anımsatıyor J
Boğazdan bir görünüm.
Karşı tarafa geçince ilk durağımız Kuleli Askeri Lisesi oldu.
Ardından Beylerbeyi Sarayı...Buranın içini hiç görmedim, bir gün gitmek istiyorum.
Ve son olarak boğaz yalıları....

14 yorum:

  1. Kendi şehrimizde her gün önünden geçip hiç bilmediğimiz yerleri keşfetmek lazım...

    Gezmeyi, seyahatleri, sanatı ve hikâyeleri seviyorsanız Kafa Dergi ve Ters Düz'e mutlaka bekliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle.Sitenizi zaman zaman ziyaret etmeye çalışıyorum :)

      Sil
  2. gitmiş kadar olmasamda gezmiş gibi oluyorum sayende alla a emanet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, inşallah gitmiş de olursunuz :)

      Sil
  3. Uzaklarda olan bana cok iyi geldi bu fotolar,elinize saglik:)

    YanıtlaSil
  4. Çok iyi yapmışsınız! Her ne kadar İstanbul'da oturmasam da sık sık gidip geldiğim bir yer, oğlum orada üniversiteyi okudu, kardeşim, akrabalarım var! Ben de Adalar'ı hiç görmemiştim. Geçen ay Büyükada'ya gittim ve çok sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa, adaları özellikle Büyükada'yı ben de çok severim :)

      Sil
  5. Yalnız bu resimleri sizmi çektiniz gercekten resimler telefonumda cok guzel gorunuyorda sanki netten alınmış gibi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz beni çok mutlu etti.Hepsini ben çektim :)

      Sil
  6. İstanbul... Gezmekle bitmez. Gezdikçe sevdirir kendini... Güzel bir gün geçirmişsiniz, ne alâ...

    YanıtlaSil
  7. Benim de hiç Boğaz turu deneyimim olmadı, belki de dediğiniz gibi vapuru kullanınca gerek duyulmuyor :) Ama kesinlikle güzel bir değişiklik olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sürekli deniz üzerinde ulaşım sağlanıyorsa gerek olmuyor.Bir kez denenebilir belki :)

      Sil