23 Mayıs 2014 Cuma

Endülüs'te En Çok Seni Sevdim Cordoba

İspanya’daki 3.günümüzde Cordobo’ya gitmek üzere sabah erken saatlerde yola çıktık. Cordoba benim için Endülüs’ün en gereksiz ayağıydı. Sabah  saatlerinde “amaan burayı geçip direk Sevilla’ya gitseydik keşke” diye kendime kendime mırıldanıyordum.

Önce kahvaltımızı yaptık. Kahvaltının temel öğesi İspanyolların sıkça tükettiği churrosdu. Churros, bizim halka tatlısına benziyor. Halka tatlısının şerbetsiz hali diyebiliriz. Çikolataya batırılarak yeniliyor.
Kahvaltından sonra yola koyulduk. Yolumuz boyunca zeytin ağaçları bize eşlik etti. Yıllarca Ege Bölgesi’ne seyahat etmeme rağmen bu kadar zeytin ağacını bir arada görmemiştim.
Cordoba’ya vardığımız zaman bizi ilk karşılayan Roma Köprüsü oldu.
Ardından şehri çevreleyen surlar boyunca yürümeye başladık. Bu esnada “Cordoba’da hiç fena şehir değilmiş” düşüncesi kafamda şekillenmeye başladı J
Yürüyüş esnasında rehberimiz bir heykelin önünde durdu. “İbn Rüsd” heykeli... Cordoba’da doğan İbn Rüşd bölge halkı için çok önem teşkil etmekte.
Sur buyunca yaptığımız gezimizi tamamladıktan sonra ara sokaklara girmeye başladık. İşte bu nokta benim büyülendiğim nokta oldu. Burada muhteşem güzellikte, çiçeklerle bezenmiş, bembeyaz evler mahalleleri oluşturuyordu. 3-4 sokakta bir de küçük meydanlarla karşılaşıyorduk. Bu meydanlarda şırıl şırıl akan çeşmeler, minik, sevimli cafer bulunuyordu.
Bulunduğumuz dönem, avlu festivaline denk geldiği için tüm avlular çiçeklerle süslenmişti.
Dar sokaklardaki gezimizi bitirdikten sonra ise Cordoba’daki en önemli eseri görmeye Kurtuba Camii’ne ya da bir diğer adı ile Mezquita’ya gittik.  Kurtuba Camii, Endülüs Emevi döneminin en ihtişamlı camisi. Cami, daha sonraki katolik dönemde kiliseye çevrilmiş.
Enikonu gezdikten sonra acıktığımızı farkederek bir restorana girdik. Restoranın güzel avlusunda bir masaya yerleşerek siparişimizi verdik.
Menümüzü çeşitli tapaslar ve kalamar oluşturdu.
Yemek sonrası biraz daha gezip, ufak tefek alışverişler yaptıktan sonra otelimize döndük. Günü tek bir cümle ile özetleyecek olursak Cordoba bana göre Endülüs’ün en güzel şehriydi. Tüm şehirleri gördükten sonra yani tatil sonunda da bu fikrim değişmedi.