28 Ekim 2014 Salı

Burgazada (1.Bölüm)

Ne zamandır merak ediyordum Burgazada’yı. Defalarca kez Büyükada’yı ve bir kaç kez de Heybeliada’yı görmeme rağmen  Burgazada ve Kınalıada’ya gitme şansım olmamıştı. Bayram tatilinde güzel havayı fırsat bilerek bunu gerçekleştirdim.

Sabah erken saatlerde simitlerimizle Adalar vapurunda yerimizi aldık, istikamet Burgazadaydı J Biraz martıları seyredip simit atarak, biraz kitap okuyarak, biraz da sohbet ederek adaya vardık. Adada bizi ilk karşılayan Sait Faik heykeli oldu.
Heykeli fotoğrafladıktan sonra asıl görmek istediğim yere Sait Faik’in evine doğru yola çıktık. Bir kaç yüz metre yürüdükten sonra bembeyaz bir köşke vardık. Müze haline getirilmiş ev ziyarete açık durumda. Ancak bizim gittiğimiz gün bayram tatili olması dolayısıyla ziyarete kapalıydı. Biraz hüsrana uğradığımı itiraf etmeliyim L
Sonrasında ada sokaklarında dolaşmaya başladık. Sakin bir yer Burgazada. Bayram tatili olmasına rağmen pek fazla kalabalık yoktu.
Ada kedisi J
Masmavi çiçekler...
Aya Yani Kilisesi ise adanın en büyük kilisesi. Maalesef o da ziyarete kapalıydı.
Ada sokaklarında rastladığımız bir diğer önemli şey de aşağıda fotoğrafı görünen çınar oldu. 600 yıllık çınar adanın simgesi haline gelmiş.