19 Eylül 2016 Pazartesi

Hey Gidi Karadeniz Karadeniz

Bayram öncesi ailece 4 günlük güzel bir Doğu Karadeniz turu yaptık. Trabzon, Rize, Artvin ve Batum şehirleri boyunca yaptığımız gezide yeşile ve maviye doyduk diyebilirim.

Trabzon’da başlayan turumuzda ilk durağımız Sürmene Bıçak Atölyesi oldu. Burada meşhur Sürmene bıçağının yapılışı anlatıldı ve mağazada alışveriş imkanı tanındı.
Ardından bir çay fabrikasına gittik. Burada da çayın ekilmesi, toplanması ve işlenmesi konusunda geniş bilgiler verildi. Ayrıca çay tadımı yapıldı. Ben çay içmeyen biri olarak çay güzel miydi değil miydi yorum yapamayacam ancak beğenenler çok oldu.

Akabinde öğle yemeği için Memişoğlu Konak isimli bir restorana gittik. Burası Trabzon’da yer alan tarihi bir konakmış. Kurtuluş savaşı esnasında da karakol ve hapishane olarak hizmet vermiş.
Bu tarihi yapı içinde karadeniz lezzetlerini deneme şansımız oldu. Karalahana çorbasına hep ön yargı ile yanaşan ben orada içtiğim hafif acılı karalahana çorbasına bayıldım. Oraya sadece çorba içmek için bir daha gidebilirim.
Ve öğle yemeğinden sonra en merak ettiğimiz yere Uzungöl’e doğru yola çıktık. Yemyeşil dağlar arasında uzanan Uzungöl muhteşem bir doğal güzellik.
Evet herkesin bahsettiği gibi çevresinde yer yer yapılaşmalar var. Ancak ben buna rağmen gölü çok sevdim. Burada uzun uzun yürüyüş yaptık ve Karadeniz’in meşhur mısırını tattık :)
Sonrasında Uzungöl’e veda ederek Hopa’ya (Artvin) doğru yola çıktık. Yarın bizi yorucu bir gün bekliyordu.

1. Ben Trabzon'da kara lahana çorbasını içememiştim.Demek ki damak tadı fark ediyor.Çok güzel yerler oralar...

1. Hem damak tadı hem de içilen yerden dolayı farkedebilir.

2. Henüz gidemedim oralara ama ilk fırsatta gidilecek yerler arasında listede bende :)
    Karalahana çorbasını ben de merak ettim şimdi ;)
    Uzungöl en merak ettiklerimden. Uzzzuuunnn uzzzuuunnnn gezmek var hakikaten etrafında ;)

1. İnşallah ilk fırsatta gidersiniz.Uzungöl harikaydı...

3. Çay sevmeyen bir başka kişi <3

4. Memleketim!
    nasıl güzeldir yeşili bile, ne zaman ordaydın bilmiyorum da iki gün evvel annem ve babam da yine yeniden gezdiler o güzelim yerleri..
    henüz dönmediysen hamsi köyde fırın sütlaç öneririm hımm birde meşhur kuymağımızı tadın derim.

1. Ben bayram öncesi oradaydım ve Hamsiköy'e gidip sütlacını tattım😊 Karadeniz'de her şey çok güzeldi😊

5. Bir Ordu'lu olarak iyi yapmışsınız diyorum :-)
    Karalahana candır:-)

6. O konak ne güzelmiş öyle ^^

7. Bu kadar güzel anlatılabilirdi buralar... emeğine sağlık canım çok güzel bir yazı olmuş 🤗

8. Karadeniz muhteşemdir. Çocukken gitmiştim yıllar var ki görmedim birdaha en kisa surede bir Karadeniz gezisi yapmalı ...
    Sevgiler canım ...

1. Muhtemelen sizin gittiğiniz zamanlar oralar daha güzeldir.İnşallah yeniden ziyaret etme şansınız olur:)

9. Karadeniz doğası şahane. Bir tek Trabzon'a gittim Doğu Karadeniz'de ve bayıldım. Diğer illeri de görmek kısmet olur inşallah.
    Yazının devamını bekliyorum, sevgiler...

1. Benim favorim Rize oldu.Umarım en kısa zamanda diğer illeri de görürsünüz.

10. muhtesem bir tatil olmuş darısı bize :)

11. aaa bu yüzden mi görünmüyodun bi sürediiir :)

1. Sayılır diyim çünkü arada Karadeniz hariç bi tatil daha yaptım.Onu da ilerleyen günlerde anlatmayı planlıyorum :)

12. sen çok gezentisiiin :) uzungöl fotoları ne güzelmiiş :)