24 Nisan 2017 Pazartesi

Rahmi Koç Müzesi (Son Bölüm)

Müzede küçük bir bölüm de oyuncaklara ayrılmış durumda. Çeşitli bebekler, eski bebek evi setleri, minyatür dükkanlar sergileniyor. Bu tip oyuncakların benzerleri ve tabi ki daha fazlasını Sunay Akın’ın Oyuncak Müzesi’nde de bulabilirsiniz. Daha evvel http://yasamizi.blogspot.com.tr/2013/10/bu-muze-cocuklara-m-hitap-ediyor-yoksa.html ve http://yasamizi.blogspot.com.tr/2013/11/bu-muze-cocuklara-m-hitap-ediyor-yoksa.html  yazılarımda oyuncak müzesinden bahsetmiştim.
Müzenin bir odası da Rahmi Koç’un kişisel eşyalarını içeriyor…
Vee Atatürk Odası…Atatürk’ün hastalığının son günlerinde kullandığı kanlı mendili, Zübeyde Hanım’a ait Kuran-ı Kerim sergilenen önemli hatıralar arasında.
Söz konusu isim Rahmi Koç olunca Beşiktaş bölümü de olmadan olmazdı J Beşiktaş’ın kurulduğu ilk yıllarda kullandığı amblem…
Bahçeye çıktığımızda ise son olarak uçakları görüyoruz ve böylece müze gezimizi sonlandırıyoruz.
Sonrasında istikametimiz müze içinde yer alan Cafe Du Levant oluyor. Bir Fransız cafesi olarak hizmet veren Cafe du Levant çok şirin bir şekilde dekore edilmiş, hoş bir mekan. Fiyatları biraz ortalamanın üzerinde. Ancak üzerinde peynir eritilmiş soğan çorbası denemeye değer.

11 yorum:

  1. Nne kadar güzel yerler ...
    Bende Almanya 'da oyuncak müzesine gitmiştim yıllar önce ... Resmen içinde kayboluyorsun ..

    YanıtlaSil
  2. Bana gezmek kısmet oldu bu güzel müzeyi.
    Böylesi güzel değerlerin sergilenmesi ne iyi.
    Bu güzel resimlerle yeniden gezip görmek kısmet oldu sayende..
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel anılarınızı yeniden canlandırabildiysem ne mutlu bana..

      Sil
  3. 3 sene önceydi sanırım, çok severek gezmiştim. Şimdi seninle yeniden gezmek çok güzel oldu. Hatta bazı yerlerin değiştiğini farkettim. Kendini yenilemeleri ne güzel.
    Şu İstanbul gezmelerin ne şahane oldu senin ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet bir çok yenilik yapılmış müzede...

      Sil
  4. Harika anlattın yine. Hep gez, hep anlat :)

    YanıtlaSil
  5. Soğan çorbasının görünüşü müthiş. Uçakları nereden almış daha doğrusu nasıl ele geçirmiş acaba. Şahsi odası da çok şık. Çok teşekkür bu güzel paylaşım için.

    YanıtlaSil
  6. oyuncakları görmeliiii bi de kafeye uğramalııı :)

    YanıtlaSil
  7. O kadar müze gezdim neden bana hiç oyuncak müzesi denk gelmedi :( Bu konuda şanssızım bak Gamzecim. Senin şu gezilerin sonundaki yemeklerde bir harika oluyor yaa.Hem bi sürü yer gezip hem de farklı lezzet tadıyorsun ;)
    Gez dünyayı gör Konya'yı demişler ama bunu da unutma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsat bulursam mutlaka Konya'yı görmek istiyorum.Özellikle Şeb-i Aruz zamanı...

      Sil