14 Şubat 2019 Perşembe

Bir Hafta Sonu Kaçamağı


Geçtiğimiz hafta sonu ailece Bursa kaçamağı yaptık. Sabahın erken saatlerinde çıktığımız yolda ilk durağımız Cumalıkızık oldu. Yaklaşık 10 sene evvel Cumalıkızık’a gitmiş ve çok beğenmiştim. Kısmette yıllar sonra bir kez daha ziyaret etmek varmış.
Benim gittiğim yıllarda orada kahvaltı yapmak çok popüler değildi. Şimdi ise adım başı bir kahvaltı yeri açılmış. Köy sakinleri evlerini kahvaltı servis edebilecek hale çevirmişler. Gitmeden evvel bunu öğrendiğim için internetten rastgele seçtiğim bir yere rezervasyon yaptırmıştım. Azime Abla’nın yeri…

Bizi kapıda bizzat Azime Abla’nın kendisi güleryüzü ile karşıladı. Sonrasında da nefis bir masa donattı.
Biz kahvaltıya başlamışken ekmeklerimiz de sobanın üzerinde çıtır çıtır kızarıyordu. Soba üzerinde ekmek kızartmak şu an ne kadar lüks bişi değil mi?
Kahvaltımızı yaptıktan sonra köyün içinde biraz gezdik.
Cin aralığı isimli meşhur sokaktan da geçmeyi ihmal etmedik.
Daha sonra ise müze haline getirilmiş Küpeli Konak’a uğradık.
Ve son durağımız da meydanda kurulmuş olan köy pazarıydı.
Böylece biraz pazarda gezinip, poşetlerimizi kestane ile doldurarak Bursa’nın içine doğru yol aldık.

14 yorum:

  1. Ben de uzun zaman önce gitmiş, arkadaşlarımla harika bir gün geçirmiştim.
    Hala anılarımda saklı, çok özel bir yeri vardır.
    Belki ben de yine giderim, ne dersin Gamze'ciğim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah en kısa zamanda gidersin Tülin abla...

      Sil
  2. Bursaya gelmişken bana da uğrasaydınız.
    Birdahakine haberim olsun

    YanıtlaSil
  3. hep görmek istediğim yerlerden biridir Bursa 😊 sayende gezmiş oldum resimler de çok güzel çok teşekkür ederim canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
  4. Cumalıkızık a hiç gitmedim, gezi planı notlarıma ekliyorum sevgili Gamze Hanım. Ne hoş olmuş kahvaltı, soba üzerinde ekmek :)

    YanıtlaSil
  5. Cumalıkızık'ı çoook severim :) Ne iyi yapmışsınız.

    YanıtlaSil
  6. O kadar sevdiğim bir yer ki geçen yıl iki kez gittim :) Böyle yerler insana huzur aşılıyor. Güzel bir anlatımdı. Mutlu pazarlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.Benim de bu ikinci gidişimdi inşallah yine nasip olur...

      Sil
  7. Ortamı acayip canım çekti :) Ayrı ayrı muhteşem o ekmekler kestane kahvaltı sofrası... Nefiss :)...Paylaşımlarınızı keyifle takip etmeye çalışıyorum, daima yazarsınız inşaallah. Sabırla dirayetle :)...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  8. cumalıkızık görmedim gidicem o kahvaltıyı yapıcaam :)

    YanıtlaSil