19 Şubat 2019 Salı

Biraz Bursa, Biraz Uludağ


Cumalıkızık sonrası Bursa’nın içine doğru yol aldık ve Irgandı Köprüsü’nde ilk molamızı verdik. Irgandı Köprüsü, 500 sene önce inşa edilmiş çarşılı bir köprü. Floransa’daki köprü ile bir çok benzerlikler gösteriyor. Ancak bu tarihi köprü maalesef pek tanınmıyor. Yol tarifi için danıştığımız bir çok Bursalı dahi bilmiyordu. Oysa çok güzel bir görüntüsü vardı.
Köprünün içinde de el sanatı ürünlerin satışı yapılıyor.
Köprü sonrası durağımız Yeşil cami ve Yeşil türbe oldu. Sultan Çelebi Mehmet zamanında yaptırılan ve Yeşil Külliye’nin en önemli eserleri olan cami ve türbe sade ama bir o kadar da hoştu.
Veee sıra geldi Uludağ’a…Beni tanıyanlar bilir kışı çok severim, kar yağdığı ve etraf beyaza boyandığı zaman çok mutlu olurum. Ancak bu sene istanbul’a hiç kar düşmedi. Dolayısıyla kar özlemimi kısa da olsa Uludağ’da gidermiş oldum. Teleferikle 3-5 saatliğine Uludağ’a çıktık ve beyaz örtü ile buluşup bol bol hasret giderdik.

Son olarak da bir Uludağ klasiği olan sucuk ekmeği midemize indirerek günü noktaladık.

13 yorum:

  1. Bursayı gezmeyi çok istiyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir gezi olmuş :)

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bir gezi olmuş benim de gitmek istediğim yerlerden biridir Bursa not edeyim gidersem inşallah banada rehber olur 😊🎈 sevgiler canim benim 😊🌸

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel yerler...Sucuk ekmeğe kafam gitti :)...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  5. Biz de geçen hafta Bursa’ya uğrayıp bir İskender yiyerek şehirden ayrıldık
    Çünkü vakitsizlik, çocuklar belki baharda tekrar

    YanıtlaSil
  6. Yıllar önce birkaç kez gittim Bursa'ya.Fakat son halini görmek için tekrar gitmek isterim :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. Bursa hem tarih hem de doğal güzellikler açısından çok zngin ama insan popülasyonu açısından şehre hiç yakışmayan yönleri var yazık ki

    YanıtlaSil
  8. harika paylaşım için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. off sucuk ekmek karda en güzel şey. o köprüyü de merak ettim :)

    YanıtlaSil