30 Temmuz 2019 Salı

Kalin Kamalin Kakalin Kamaya


Ailece tam 1 hafta süren bir Rusya seyahati gerçekleştirdik. İlk durağımız Klin şehri oldu.Sonrasında ise sırasıyla Tver, Novgorod, Saint Petersburg ve Moskova’yı gezdik. Her bir şehrin bizde bıraktığı izlenim farklı oldu. Genel olarak değerlendirecek olursak ülke çok güzeldi. Öte yandan aynı şeyi halkı için söyleyemeyeceğim. Yabancı bir ülkede ilk defa doğru düzgün yardım alamadık desem yeridir. İnsanlar çok soğuk, ingilizce konuşamıyorlar ve yardım etmeyi sevmiyorlar.

Gelelim seyahatimize.. Klin, Rusya’da ilk uğradığımız şehirdi. Aslında şehrin içini gezmedik. Buraya uğramamızdaki amaç Çaykovski’nin evini görmekti. Yeşillikler içindeki bu ev Çaykovski’nin son yılların geçirdiği bir yer.
Ev, şu an müzeye dönüştürülmüş durumda ve belli zamanlarda konserler gerçekleştiriliyor. Ziyaret esnasında son 10 senede hiç bir klasik müzik konserine, baleye..vs gitmediğimi farkettim. Bu sene fırsatım olursa gitmek istiyorum.
Klin sonrası durağımız Tver oldu. Tver, Volga nehri kenarına kurulmuş küçük bir yerleşim yeri. Konaklama yapmak için uğradığımız şehri biraz da gezdik.
Afanasy Nikitin isimli Rus tacirin heykeli şehrin en popüler noktalarından biri.
Şehir meydanı…
Tver’de bir gece kalıp, dilimizde meşhur rus ezgisi “kalin kamalin kakalin kamaya” eşliğinde yolumuza Veliky Novgorod ile devam ettik.

10 yorum:

  1. Rus topraklarına ziyaret etmek istiyor. Gezi yorumunuz kısa geldi, değerli gözlemlerinizi daha çok okumak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Tver çok anlatılacak ve üzerinde yorum yapılacak bir şehir değil maalesef. Küçük bir kasaba niteliğinde ve biz sadece konaklama amacı ile uğramıştık.O yüzden şehirle ilgili yorumum kısa oldu.

      Sil
  2. Çok şaşırdım komşu halkın yardımlaşmayı sevmiyor oluşlarına. Bazı ülkelerde kendi dili haricinde konuşmayı sevmiyorlar yada bilmiyorlar.
    Merakla bekliyorum gezinin devamını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef hiç bir şekilde yardım etmeyi sevmiyorlar :((

      Sil
  3. Biraz daha çok anlatır mısın? Rusya ya gitmeyi düşünüyorum, yardımcı olur.

    YanıtlaSil
  4. oh maşallah maşallah yaa. petersburg istiyorum ben de bakalım. bi de kharkov :)

    YanıtlaSil
  5. st peterrsburg a hayran kalmıştık biz ailecek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de Rusya'da en sevdiğim yer Saint Petersburg oldu.

      Sil