7 Ocak 2013 Pazartesi

Oku Bakiiim :)

Bugün son okuduğum iki kitaptan bahsetmek istiyorum. Güneş Yiyen Çingene ve Baharat Kokulu Hayatlar…

Güneş Yiyen Çingene bir Buket Uzuner kitabı. Buket Uzuner kitapları ile lise öğrencisi iken tanıştım. Arkadaşımın tavsiyesi üzerine İki Yeşil Su Samuru Anneleri, Babaları, Sevgilileri ve Diğerleri  ilk okuduğum kitabı oldu Buket Uzuner’in. Bu kitabı Kumral Ada Mavi Tuna, İstanbullular ve Su izledi. Geçen gün ise internette gezerken Güneş Yiyen Çingene  kitabını gördüm ve bu kitabı okumadığımı fark ettim. D&R’ a uğradığım zaman kitabı aldım ve o akşam okumaya başladım. Yazar bu kitapta 9 ayrı öyküye yer vermiş. Zaten az sayfadan oluşan kitabı 1 gecede bitirdim. Ancak bu kitap Buket Uzuner' in diğer okuduğum kitaplarına göre daha az keyif verdi bana.

Diğer okuduğum Baharat Kokulu Hayatlar ise Amerikalı bir yazara ait. Kitabın ismi dikkatimi çektiği için almıştım. Kitabın öyle aman aman bir konusu yok. Lillian isimli bir kadının açtığı yemek kursu ve bu kursa katılan kişilerin  özel hayatları anlatılıyor. Kısacası çok sürükleyici olduğunu ve merak uyandırdığını söyleyemem. Ancak okuması kolay, yormayan bir kitap. Bir de kitapta şahane yemek tarifleri veriliyor. Kitapta anlatılan tatlı, makarna ve diğer yemek tarifleri o kadar güzel betimlenmiş ki insanda hemen mutfağa koşup deneme isteği uyandırıyor . 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder