28 Mayıs 2013 Salı

Avrupa'nın Göbeğinde Fakir Bir Ülke

Gezimizin 5.gününde sabah erken saatlerde, Arnavutluk’ a gitmek için yola çıktık. İlk önce Karadağ’da yer alan Sveti Stefan adasını gördük. Sveti Stefan adası kara ile bağlantılı inanılmaz güzel görünen bir ada. Bir zamanlar Sophia Loren, Liz Taylor gibi ünlülerin uğrak yeriymiş.


Adayı gördükten sonra Arnavutluk sınırına doğru ilerledik. Açıkçası yola çıkmadan evvel Arnavutluk’tan çok fazla bişi beklemiyordum. Ancak bu kadar kötü olacağını da tahmin etmemiştim. İlk önce İşkodra’ya girdik. İşkodra son derece bakımsız ve çok düzensiz bir şehirdi. Ardından başkent Tiran’ a hareket ettik. Tiran’ın daha güzel olacağını umuyorduk ancak orası da İşkodra’dan farksızdı. Bu şehirlerin Avrupa’nın göbeğinde olduğuna inanamıyorduk. Şehirde yer alan en önemli eser ise Edhem Bey Camii idi. Edhem Bey Camii, içi el işi süslemelerden oluşan dünyadaki tek camiymiş.


Camiyi gördükten sonra bir Türk restoranında öğle yemeği molası verdik ve ardından Makedonya’ya hareket ettik. Akşam saatlerinde de Makedonya’nın güzel  şehri Ohrid’e vardık.

14 yorum:

  1. gezinizden resimler bekliyorum ama insanın ülkesi gibisi yok dimi, sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle size katılıyorum, dünyanın en güzel yerlerine de gidilse ille de doğduğun büyüdüğün yer :)

    YanıtlaSil
  3. Gezide misin; okuyayım hepsini tek tek o kadar uzak kaldım ki blogdan; iyi tatiller canım :)

    YanıtlaSil
  4. Gezi bitti, döndüm :)Şimdi fırsat buldukça gezi detaylarımı paylaşıyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba ben geldim. Yorumunu okur okumaz bir göz atmak istedim. Nasıl güzel yerler gezmişsiniz . Daha bütün yazılarınızı okuyamadım ama hepsini tek tek okumak istiyorum :) Tabi yeni yazılardan haberdar olmak için takibe aldım sizi...
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Hoşgeldiniz.Çok teşekkür ederim ilginiz için :)

      Sil
  6. Arnavutluk Avrupa'da turistik olarak bir özelliği olmayan bir ülke. Ama görmüşsünüz içinizde ukde kalmaz. Merakla devamını bekliyoruz gezi yazılarınızın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, görümüş olduk.Son 2 gün kaldı yazacağım :)

      Sil
  7. ne güzel!!
    siz de bizim gibi geziyorsunuz :)

    YanıtlaSil
  8. Çok hoş bi blog bende size ziyarete geldim:)fotoğraflar çok güzel.Gezmek görmek gibi güzeli yok:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar,
    Ben de ziyarete geldim :)
    Bir süredir geziyorsunuz ya da gezmişsiniz ne güzel :)
    Tur ile mi gittiniz yoksa kendiniz mi gittiniz o kısmı anlayamadım.
    İyi gezmeler :)
    Ben de aklımdaki yerleri yazayım diyordum, burada gördükçe şevke geldim. En çok da Bozcaada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;
      Mayıs ayı başında yaptım bu geziyi.Tur ile gittim.6 ülke içeren bir Balkan Turuydu.Bozcaada'ya hiç gitmedim ama çok merak ediyorum :)

      Sil