30 Mayıs 2013 Perşembe

Ona Makedonya'nın İncisi Diyorlar

Gezimizin 6.gününe Makedonya’nın güzel şehri Ohrid’de başladık. Kaldığımız otel, göl kenarında, karlı dağ manzaralı çok hoş bir yerde bulunuyordu. Manzaranın keyfini çıkarıp, kahvaltı ettikten sonra Ohrid’i gezmek üzere otelden ayrıldık.

Ohrid, eski Osmanlı evlerinin bulunduğu, Balkanların en önemli gölünü içeren çok şirin bir şehir. Elveda Rumeli dizisinin bir çok sahnesi bu şehirde çekilmiş. Biz de geziye Elveda Rumeli’deki kaymakamın evinden başladık.

Kaymakamın evinden sonraki durağımız Ayasofya Kilisesi oldu.

Ohrid’in dar sokaklarından yukarılara doğru çıktıkça manzara güzelleşiyordu.

Ohrid Halveti Tekkesi görülecek yerler arasında bulunuyor.

Gezimiz bitince alışveriş için serbest zaman verildi. Ohrid’ de alışveriş denince akla gelen ilk şey “inci”. Ohrid, gölden çıkarılan incileri ile meşhur. Hem bu incilerden dolayı hem de şehrin güzelliğinden ötürü Ohrid’e Makedonya’nın incisi deniliyormuş.

Hediyelik eşya satan dükkanlardan ufak tefek bişiler aldık. Satıcıların çoğu türkçe anlıyor. Yeteri derecede konuşamasalar da anlaşmak zor olmuyor J



Alışveriş sonrası ise öğle yemeğimizi yemeye karar verdik. Gölden çıkarılan bir balık buranın en popüler yiyeceğiymiş. Açıkçası ben tatlı su balığına biraz mesafeliyimdir. Ancak o kadar övdüler ki bari deneyeyim dedim. Denediğime değdi mi evet değdi. Şu ana kadar yediğim en lezzetli tatlı su balığıydı ama hala adı neydi hatırlamıyorum J

Yemek faslından sonra sıra geldi gölde tekne gezisine. Günün en keyifli saatlerini bu gezi esnasında yaşadık. Parlak güneş, püfür püfür esen rüzgar eşliğinde göl kenarında sıralanmış tepesi karlı dağları seyrederek güzel bir tekne gezisi yaptık.

Daha sonra Makedonya’nın başka bir şehrine Struga’ya gittik. Struga, Drim nehrinin Ohrid Gölü ile buluştuğu nokta.  

7 yorum:

  1. Çok güzel zamanlar geçirmişsiniz yine, resimler çok güzel.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar canım,
    Çok güzel anlatmışsın ellerine emeğine sağlık. Bloğunu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da beklerim. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar;
      Çok teşekkür ederim.Ben de sizi izlemeye aldım :)

      Sil
  3. Henüz yazdıklarınızı okumadım ama Ohrid'i gezen paylaşan herkese soruyorum.
    Osmanlı egemenliğindeyken adı neymiş? Diye. Dedem Manastır (Bitola) yakınlarından, Gölce diye bir yerden gelmiş. Ben doğmadan ölmüş , kendisini tanıyamadım. Gölce nin neresi olduğunu bir türlü de bulamadım. Belki de Ohrid dir ?Bu konuda bir duyumunuz oldu mu diye de merak ettim.
    Sorumu sordum,
    Şimdi gidip yazılarınızı okuyabilirim :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tur esnasında Gölce lafı hiç geçmedi.Belki bişiler bulabilirim diye ben de şimdi internette baktım ama bulamadım.Gölce belki de Manastır'ın bir köyü olabilir diye düşünüyorum.

      Sil
  4. Bloguna bayildim bakinca gitmis kadar oldum dogrusu:) ben de takibime aliyorum;) (Edanin annesi Nilay)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, ben de sizi ve kuzucuğunuzu izliyorum :)

      Sil