21 Mayıs 2013 Salı

Eşsiz Manzaralar Eşliğinde Mostar Yolculuğu ve Poçitel Köyü

Turumuzun 3.günününde Bosna-Hersek’in Mostar şehrine doğru yola çıktık. Açıkçası yola çıkmadan evvel Mostar ile ilgili bildiğim tek şey ünlü köprüsüydü. Ancak oraya varınca Mostar’ın sadece köprüden ibaret olmadığını gördük.

Öncelikle yol boyunca çok güzel manzaralar seyrettik. Dağlar arasında akan nehirler, yemyeşil bir doğa, şirin köyler, üçgen çatılı evler bize keyifli bir yolculuk yaşattı.

Yol üzerinde meşhur Boşnak kahvesini tatmak için mola verdik. Mola verdiğimiz restaurant kuzu çevirmesi ile ünlüymüş. Ancak sabahın erken saatleri olduğu için biz sadece kahve ile yetindik.  Aslında Boşnak kahvesinin bizim türk kahvesinden tat olarak herhangi bir farkı yok. Sadece sunum farkı var. Biz kulplu fincanlara kahveyi doldurarak servis ederiz. Onlar kulpsuz fincanlar kullanıyorlar ve cezve ile beraber servis ediyorlar. Bir de biz pişirirken şekerini ayarlarız onlar çay gibi içmeden evvel şekerini ilave ediyorlar.

Neyse kahvemizi içip manzaraya da doyduktan sonra tekrar Mostar’a doğru yol aldık. Mostar’ a vardığımız zaman bizi yine Saraybosna gibi kurşun delikli binalar karşıladı. Biraz ilerde küçük bir dereden geçtik ve sonunda köprüye vardık.

Köprüye vardığımız zaman 93 savaşında köprünün nasıl yıkıldığını gösteren bir film seyrettirdiler ardından da yeniden inşasını ve açılışını gösterdiler. Ardından köprünün üzerinden geçtik,  bol bol fotoğraflar çektik, kedileri sevdik ve çarşı içine girdik.

Mostar çarşısı, güzel manzaralı bir yere konumlanmış çok sevimli bir çarşı. Buradan ufak tefek bişiler aldım. Boşnak kadınını temsil eden bir bebek, lavanta keseleri ve mostar köprüsü süsü...

E artık gezi ve alışveriş bittikten sonra sıra gelmişti karnımız doyurmaya. Çarşı içindeki bir cafeye oturduk ve  “cevapi” söyledik. Cevapi boşnak usulü köfte. Açıkçası benim şu ana kadar yediğim en iyi köftelerden biriydi. Hatta gezimizin son günü Üsküp’te yediğimiz (ki Üsküp köftesi dünyaca ünlü) köfteden bile daha lezzetliydi.

Karnımızı da doyurduktan sonra tekrar otobüse bindik ve kalan son Osmanlı köyü olan Poçitel’e doğru yola çıktık. Poçitel küçük, sevimli bir köydü ama Mostar’ı gördükten sonra buraya çok ilgi göstermedik J

Sonunda kalacağımız otelin bulunduğu Treminje’ye vardık. Burada gün batımına kadar kasabada dolaştık. Biraz parklarda oturduk ve yine bi kaç fotoğraf çektik.

1. Yol boyu ve Mostar manzaraları nefis. Bol bol oksijen depolamışsınız.Burada da savaşı beyine kazıma eylemi devam ediyor. Köfte sanki biraz bizim İnegöl köftesine benziyor şekil olarak. Bloğunuzu gezerken içim açılıyor. Bu güzel paylaşımlar için teşekkür ederim.

1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim.Evet bizim inegöl köfteye benziyor doğru söylüyorsunuz.

2. Manzaralar süper, bayıldım fotoğraflara.. Çok güzel bir gezi olmuş yine..

3. Bu resimlerin bazılarını izniniz olursa blogumda kullanmak isterim.Fotoğraf konusunda çok başarılı olduğunuz belli.Gezi için seçiminizde öyle.
    Keşke insanlarında,özellikle köylülerin günlük hallerindende bir iki kare olaymış..

1. Aslında hiç fotoğraf konusunda çalışmalarım olmadı, rastgele çektim fotoğrafları ama beğenmenize çok sevindim.İstediklerinizi kullanabilirsiniz.

4. Birinci, ikinci ,üçüncü gün seri halinde okudum , oralara gidip görmüş kadar oldum, çok güzel paylaşımlarda bulunmuşsunuz :)

5. Muhteşem, b,raz gecikmeli de olsa okuyacağım hepsini, sevgiler :)

6. Gezide güzel olmus, yazida güzel olmus, resimlerde... Her ülkenin dokusuda, kokusuda farkli oluyor.. Bunlari resimlerde yansimis zaten..cok güzel..

7. çok güzel bir yazı olmuş. Gitmeden gördük oraları. Benim köklerim de Bosna'ya dayanıyor. O nedenle çok hoşuma gitti yazınız ve fotoğraflar. Sevgiler.

1. Aaa boşnaksınız yani.Balkanlarda kesinlikle en güzel ülke Bosnaydı.Doğası güzeldi, yemekleri güzeldi, kızları, erkekleri ayrı güzeldi kısacası harikaydı Bosna.Teşekkür ederim, yazımı beğenmenize sevindim :)

8. Harika yerler inşallah bir gün ben de gidip görmek isterim:)

9. Bu turlara bende katılmak istiyordum. Ama fotoğraflar ve anlatımınız o kadar güzel ki hemen şuan gitmek istedim oralara, inşallah fırsatımız olur, teşekkülrer paylaşım için..

1. Yazımı beğenmenize çok sevindim.İnşallah yakın zamanda fırsatınız olur ve gidersiniz.Bahar aylarında gitmenizi tavsiye ederim.Yazın bunaltıcı olabilir.

10. Cok gerceklestirmek istedigim bir gezi bu..
    harika fotograflar, bayildim...

1. Çok teşekkür ederim.Kısa zamanda sizin de gitmeniz, gezmeniz dileği ile...

11. Fotoğraflar çok güzel, insan orada olmak istiyor.. hepsini inceleyip okuyacağım bol bir zamanimda inşallah :)