27 Ağustos 2015 Perşembe

Gençlik Suyu, Sigulda, Turaida ve Cesis

Sabah Sigulda’ya doğru yola çıktığımızda rehber artık hiç yaşlanmayacağımızın bilgisini verdi.  Çünkü Gutmanis mağarasına gidiyorduk ve o mağaranın suyu ile elini yüzünü yıkayan bir daha yaşlanmıyordu J Hatta bununla ilgili çeşitli hikayeler varmış. Bu hikayeleri dinleyerek mağaraya vardık ve mağaranın suyunu test ettik. Valla bir daha yaşlanmayacak mıyız bilmem ama o sıcak günde su bizi epey ferahlattı.
Mağaradan sonra ise Turaida’ya hareket ettik. Burada Letonya’lı iki aşığın – Maija ve Victor -  hikayesini dinledik. Efsane olmuş tüm aşk hikayelerindeki gibi bu hikaye de hüzünlü sona sahip. Maija’nın mezarının bulunduğu yer Rose of Turadia ismi ile biliniyor.
Mezardan sonra ki durağımız Turaida Kilisesi oldu.
Yoğun günümüz halk şarkıları tepesi ile devam etti. Yemyeşil çimlerin üzerine yapılmış heykel başları görülmeye değerdi.
Artık iyice yorulduğumuz için cadılar kasabasında öğle yemeği molası verdik.
Mola sonrası başka bir şehre Cesis’e hareket ettik. Cesis, şirin, küçük bir Letonya şehri. Şehrin sombellerinden biri elinde fener taşıyan papaz.
Bir de kulesine tırmandığımız kilise var. Elimizde fenerle, daracık merdiven basamaklarını tırmanıp aşağıdaki manzarayı seyrederek günü noktaladık.

1. Bak mağarayı bende çok merak ettim şimdi... Burda olsa şişe şişe suyunu satarlardı :))
    Şaka bir yana çok güzel bir gezi olmuş senin için...
    Sevgilerle

2. gamze,
    istanbul dışındayım,internet bi var iki yok!
    senin gezmelerini ve gezme yazılarını pek seviyorum,bu defa uzaklara mı gittin:)) ne güzel
    sevgiler canım

1. Sanırım Saros'dasınız ve güzel yazılar gelecek sizden :) Ben de sizin sımsıcak, huzur veren yazılarınız seviyorum.Çok teşekkür ederim. Evet bu sefer Kuzey'e doğru yolculuk yaptık...

3. Böyle efsane sular her yerde var demek ki. Biz de olsa kimbilir nasıl köşeyi dönerdi insanlar. Bir detabii yediğiniz o yemeği merak ettim. Nefis yerler, nefis fotograflar.

1. Yediğim yemek sıradan bir yemekti İlhan Bey.Kaşar mantar soslu şinitseldi.Bölgeye özgü yemekleri Litvanya'da yedik. Gezinin ilk yazısında görebilirsiniz:)

4. Galiba güzel bir gezi anısı kaçırıyorum. ..

1. Özlem hanım fırsatınız olursa mutlaka Baltıklara gitmenizi tavsiye ederim :)

5. Litvanya ne kadar güzel bir ülke. Umarım kısmet olur da gezeriz bir ara:)
    Cadılar kasabasını merak ettim ben. İsminden az çok belli tahminler yürütebiliyorum ama var mı öyle değişik bir özelliği?

1. Cadılar kasabasına sadece yemek için uğradık. Ama burası7/24 Halloween tarzı bi yer diyebiliriz...Umarım en kısa sürede gider ve güzel bir tatil geçirirsiniz...

6. Gutmanis adası bekle beni diyesim var:) Ne güzel yazmışsınız, siz o gün okuyanlarsa okuduğu anda gitmiş gibi oldu oralara. Kocaman sevgiler

7. ÇOK GÜZEL BİR YERE BENZİYOR SANIYORUM GEZMEYE DEĞER

1. Kesinlikle öyle özellikle bri önceki yazımda yer alan Riga'yı tavsiye ederim...

8. çok güzel, ilginç yerler geziyonuz, selamlar..

9. Sıcakta yürütüp "yaşlanmayacaksınız siz" denilince o hararetle "yok ben yaşlanmam" diyor insan herhalde.:)) çok güzel yerler. Hem bilgi edinmiş oluyoruz.

İzlemedeyim. Bana da bekliyorum. Sevgiler...