31 Ağustos 2015 Pazartesi

Cıvıl Cıvıl Tallinn

Kalabalık, eğlenceli, cıvıl cıvıl bir şehir Estonya’nın başkenti Tallinn. Kaldığımız 2 gün boyunca şehirde keyifle dolaştım, lezzetli yemekler yedim ve bol bol fotoğraf çektim. Fakat tüm bunlara rağmen Riga’nın gönlümde kurduğu taht sarsılmadı.

Sabah erken saatlerde kaldığımız otelden ayrılarak önce Letonya’nın Baltık kıyısında yer alan Jurmala şehrine hareket ettik. Böylece 4 günün sonunda Baltık denizi ile buluşmuş olduk.
Ardından Letonya ve güzel Riga’ya hoşçakal diyerek Tallinn’in yolunu tuttuk. Şehre ilk girdiğimizde diğer Baltık başkentlerinde gözükmeyen kalabalık dikkatimi çekti. Meğer Tallinn bir liman şehri olduğu için diğer kentlere göre çok daha fazla sayıda turist alıyormuş. Öncelikle tepeden şehri seyrettik.
Sonrasında Rus mimari tarzı ile dikkat çeken Alexander Nevsky Katedralini gördük.
Ve şehrin heybetli giriş kapısından içeri adımımızı attık.
Meydanda ilk durağımız Avrupa’nın en eski eczanesi olarak bilinen eczane oldu. Klasik ilaç satışının devam ettiği eczanede geçmişe ait bir çok ize rastlamak da mümkün.
Tallinn’de en sık rastlanan şeylerden biri de sokaklardaki badem satıcıları. Tuzlu ya da tatlı (şekerle ve çeşitli meyvelerle) olarak kavurdukları bademi satan bir çok satıcı var. Bunlar için de en dikkat çekici olanı bence Olde Hansa isimli yerel restoranın sokak tezgahıydı.
İyice dolaştıktan sonra soluklanmak için marzipanları ile meşhur bir cafede mola verdik. Cafenin girişinde sergilenen çeşitli şekillerde üretimiş marzipanlar çok hoştu.
Burada yediğim tiramisu da oldukça başarılıydı.
Sıra geldi kavga sokağına...Ortaçağ’da aşağıda gözüken dar sokakta kavga eksik olmazmış. Kavganın nedeni ise kadınların giydiği kabarık elbiselermiş. Dar sokakta yürüyen iki kadın kabarık elbiseleri ile yan yana geçemezmiş. Önceleri kavga bundan dolayı çıkarmış. Sonraları ise genç olanlar daha yaşlı olanlara yer vermeye başlamış. Bu sefer kadınların yaşı ortaya çıktığı için daha beter kavgalar olmuş. J Sokak şimdi kabarık elbiseli bir resimle ziyarete açık.
Geyik eti ve geyik boynuzundan elde edilen eşyalar Estonya’da bi hayli meşhur. O yüzden geyiklerini sokakta baş köşeye oturtmuşlar J
Tallinn alışveriş imkanı bakımından da çok zengin. Fakat diğer Baltık başkentlerine göre daha pahalı olduğunu söylemeden geçemeyeceğim.

23 yorum:

  1. Ve sonunda Tallinn. Oğlum şimdi orada. Fotoğraflar ve anlatım öyle güzel geldi ki, galiba şu an ben de oradayım :)

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa gitti mi?Allah kavuştursun. Umarım orada her şey onun için güzel gelişir.
      Sevgiler...

      Sil
    2. Amin canım. Çok teşekkür ederim .

      Sil
  2. Sokak satıcısının tezgahı çok özenli gerçekten oralarda zabıta yok heralde :)) yoksa bu tezgah toplanmaz :D
    Ohh geyik de banka pek yakışmış.
    Sayende gezmiş kadar oluyor insan fotoğraflar gayet aydınlatıcı teşekkürler...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. bende çok merak ediyorum gezmeyi severim inşallah uygun bir zamanda sizin yazılarınızdan da yararlanarak gezebilirim

    YanıtlaSil
  4. Kabarık etek pek havalı dursa da, hangi çağ olursa olsun başa dert sanırsam:)

    YanıtlaSil
  5. bende seninle oralarda gezdim, yedim içtim alışveriş yaptım:)
    ne hoş bir paylaşım olmuş, eczanenin konseptine bayıldım!
    emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Geyik çok rahat görünüyor ama ben onu domuzcuk sanmıştım okuyunca "aa geyikmiş" dedim. Masalda çıkmış gibi, ne güzel yermiş!

    YanıtlaSil
  7. sizin yanınızda olmayı okadar cok ıstedımkı bende gezmeye bayılan ama ıs ortamından kurtulamayanlardanım napsakkı en ıyısı sız bana buyrun olurmu

    YanıtlaSil
  8. gezmek çok müthiş bir hal, herşeyi ilk kez görüyor olmak, gezginlere selam olsun. bademi o kadar çeşitlendirip satmaları çok ilginç, benim yaşadığım yer bademi ile meşhur ''datça bademi'' keşke bu şekilde satsalar. çok daha çok gezmelerin olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke eminim ki bizim topraklarda yetişen badem çok daha kaliteli ve lezzetlidir :)

      Sil
  9. Harika bir gezi olmus. Vize basvurusunda sıkıntı oluyor mu. Ne kadar ortalama vize alınıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.Biz Litvanya'dan vizemizi aldık.Her hangi bir sıkıntı olmadı.Evraklar tamamsa 3 hafta gibi bir sürede vize çıkıyor. 6 aylık vize verdiler bize:)

      Sil
    2. Ögrendiğim iyi oldu. Cok tesekkürler:)

      Sil
  10. Tallinn duyduğum ama direk sorulsa nerenin başkenti olduğunu da açıkcası çıkaramazdım. Ama ne kadar ilginç bir yermiş. Kavga sokağı hikayesini tebessümle okudum. Bir de ilk fotograftaki sahilin bomboş oluşu dikkatimi çekti. Neden acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gidene kadara ben de bilmiyordum :) Sahil fotoğrafını sabahın çok erken saatlerinde çektim, boşluk ondan kaynaklanıyor.Artı hava da o gün biraz serindi.

      Sil
  11. yaaa ama masal şehri gibi buralar :)) fotolara bayıldım ne güzel eğlenmişsinizdir kimbilir :)

    YanıtlaSil