3 Ağustos 2015 Pazartesi

Ben Onu Çok Sevdim Hakim Bey :(

Ünlü opera sanatçısı, başvekilin yargılandığı mahkemede “Ben onu çok sevdim hakim bey” diyerek savunmasını yapmıştı. Onların aşkı kulaktan kulağa ama sesli ama sessiz yıllardır konuşuluyordu ve ilk defa olayın taraflarından biri bunu açıkça dile getirmişti. 

Evet, Ayhan Aydan ve Adnan Menderes aşkından bahsediyorum. Belli bir süre önce bu aşkı konu edinen bir kitap okudum. Melike İlgün’ün kaleme aldığı kitabın adı “Bir Başvekil Sevdim”. Kitap daha ilk satırlarıyla sizi içine çekiyor ve merakla kendini okutturuyor. Olayın gerçek bir hikayeye dayanması da merakı arttıran bir diğer faktör.
Bir baloda tanışan çiftin yakınlaşması kısa bir süre sonra aşka dönüşüyor. Yalnız ortada ciddi bir sorun var o da her ki tarafın da evli olması. Ayhan Aydan hemen eşinden boşanırken Adnan Menderes hiç bir zaman boşanmıyor ve ilişkiyi bu şekilde devam ettiriyor. Bu süre zarfında Ayhan Aydan çok üzülüyor, çok göz yaşı döküyor. (Olayın tabi ki bir de Berrin Menderes tarafı var , o taraf da sıkıntılı günler geçirmiştir tahmin ederim)

Kitabı çok severek okudum ve bir çok yerde göz yaşlarıma hakim olamadım. Normalde blog da kitap yazılarımı yazarken 3-4 kitap birden okuyup o şekilde paylaşıyorum ama bu kitaptan o kadar çok etkilendim ki ayrı bir yazı hazırlamak istedim.

Kitapla ilgili çok fazla detaya girmeden keyifli okumalar diliyorum...

7 yorum:

  1. Güzel bilgilendirme için çok teşekkürler:-)

    YanıtlaSil
  2. Çok ilgimi çeken dönem ve kişiler mutlaka alacağım kitabı

    YanıtlaSil
  3. Demek o zamanlar aleni oluyormuş bu işler şimdiki gibi gizli saklı değil. :) Gerçi bu Adnan Menderes'in tek macerası değil. Bu konularda hızlı olduğu söylenir. Tabii ki bir dönem kitabı olarak önemli.

    YanıtlaSil
  4. Benim annemler sayesinde çok iyi bildiğim bir hikayedir bu hikaye. Annem hep kadın aslanlar gibi çıkıp mahkemede aşkını savundu diye anlatırdı Kitap çıkınca da okumak istedim sonra unuttum. İyi ki hatırlatan canım sağolasın :)

    YanıtlaSil