30 Ocak 2017 Pazartesi

Buz Gibi Havada Beyoğlu Turu

Henüz gün aydınlanmamıştı. Telefonumdan saate baktığımda saat 06:45’i, hava durumu ise 1 dereceyi gösteriyordu ve beni bekleyen uzun bir gün vardı. Daha önce iki kez beraber dolaştığım Sen Anlat İstanbul’un Beyoğlu turuna katılmıştım ve 09:30'da buluşacaktık. Giyinmeye başladığımda aklımdan geçen düşünceler şöyleydi; böyle soğuk bir havada benim gibi gezmeye meraklı başka kişiler var mıdır acaba,  ben Beyoğlu’nu defalarca kez gezdim görmediğim yeni yerler görecek miyim, bu soğuk havada hasta olmadan eve dönecek miyim…vs J

Tam 09:30’da Taksim Meydanı’nda, Cumhuriyet Anıtı’nın önünde buluştuk. Rehberimiz öncelikle Cumhuriyet anıtının hikayesini ve özelliklerini anlattı. Genç Cumhuriyet için ünlü bir İtalyan sanatçıya bir anıt yaptırılmak istenmiş ancak devletin parası olmadığından anıt 6 taksit ile yaptırılmış. Sonrasında ise 6.taksit maalesef ödenememiş bu yüzden de anıt yarım kalmış. Biz çok farkedemesek de anıtın sağ ve sol taraflarında çeşme bulunmakta. Normalde bu çeşmelerden su akması gerekiyormuş. Ancak 6.taksit ödenemeyince sanatçı bu kısmı tamamlamamış. Böylece şu an ki su akmayan görünüm ortaya çıkmış.
Ardından Taksim Maksemi'ni gezdik. Yani İstanbul’da suyun depolandığı ve dağıtıldığı bina. Daha önce http://yasamizi.blogspot.com.tr/2016/02/taksim-maksemi-rovouna1906-ve-beyoglu.html  yazımda buradan bahsetmiştim. O yüzden ayrıntıya girmeyecem ama bu sefer farklı olarak içini de gezme şansım oldu.
Kuşlar eskiden ihmal edilmez, yapılan binalara yuvaları mutlaka eklenirmiş..
Taksim Maksemi’nden ayrıldıktan Fransız Konsolosluğu’na doğru yol aldık. Kara ölüm diye bilenen veba hastalığının tedavisi için inşa edilen Fransız Veba Hastanesi şu an Fransız Konsolosluğu olarak hizmet veriyor.
Bir sonra ki durağımız Surp Hovhan Vosgeperan Ermeni Katolik kilisesiydi. Ancak buraya gelmeden evvel Dingo’nun Ahırı’na uğradık. Daha önce Dingo’nun ahırının ilginç hikayesinden burada bahsetmiştim. Merak edenler için http://yasamizi.blogspot.com.tr/2014/04/buras-dingonun-ahr-m.html
Ve Surp Hovhan Vosgeperan Ermeni Katolik Kilisesi…
İçinden bazı fotoğraflar…
Hz.İsa’nın doğum sahnesi canlandırması…
Beyoğlu’nda bir kaç yer daha dolaştıktan sonra ise Mis sokağa girdik. Bu sokağın asıl adı vakti zamanında Minsk imiş. Bolşevik ihtilalinden kaçan Ruslar bu sokakta uzun süre yaşamışlar ve bu sokak onların geldikleri bölgenin adı ile çağrılmış.
Sokakta ağzımızı tatlandırmak için kısa bir mola verdik. Mola yerimiz İnci Pastanesi oldu.
Lise yıllarımda ilk defa profiterolünü denediğim İnci Pastanesi ( o  zaman yeri burası değil İstiklal Caddesi üzeriydi) lezzetinden hiçbir şey kaybetmemiş.