25 Temmuz 2017 Salı

Kadınlar Pazarı ve Nefis Büryan Kebap

Hafta sonu yine Fatih taraflarındaydım. Bir kez gidince ayak alıştı J Bu sefer durağım Kadınlar Pazarı oldu. Kadınlar pazarına tarihi Bozdoğan Kemeri’nden geçerek girdim.
Kadınlar pazarı, çoğunlukla doğu tarafına ait yöresel yiyeceklerin satıldığı bir pazar. Bu pazarda yöresel peynirler, baharatlar...vs bulmak mümkün. Pazarda satılan belli başlı yiyecek ise kırmızı et.

Kuruyemişler…
Peynir çeşitleri…
Baharatlar…
Susamsız simitler…
Kurutulmuş dolmalık biber ve patlıcanlar…
Ve etler…
Burada en meşhur yiyeceklerden biri de Büryan kebabı. Bir çok restoranda büryan kebap bulmak mümkün ama ben hangisi iyidir hangisi kötüdür bilemediğim için Vedat Milör’ün tavsiyesine uyarak Sur Ocakbaşı’nı tercih ettim ve ilk defa yediğim büryan kebabını oldukça lezzetli buldum.
Kadınlar pazarı sonrası ise başka bir tarihi semte doğru yol aldım. Bakalım neresi?

10 yorum:

  1. Uzun zamandan beri uğrayamıyordum, yazılarını toptan okudum. Yine istanbul'un güzel yerlerini gezmişsin ne güzel.
    Senin bol keşifli gezilerini seviyorum ben. Keşke daha uzun uzun anlatsan ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkür ederim. Ben de uzun uzun anlatmak istiyorum aslında ama vakit bulamıyorum. Öpüyorum çok...

      Sil
  2. Takılıcam bak peşine :)

    YanıtlaSil
  3. sur'u biz de denedik annemle, sonrasında durak daha başarılı geldi bize, kebabı iştah açıcıları ile durak daha bir leziz, fiyatlar da oldukça makul. bir daha gittiğinde durak siirt kebapbı dene,
    iyi gezmeler ve afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi?Durak'ı not aldım Handan, bi daha gidersem denicem.

      Sil
  4. bizim burda da var kadınlar pazarı ama o peynir kokuları beni hasta ediyor. Hem açık da duran şeyleri almak hiç içimden gelmiyor. Büryan kebabı çokça duymuşluğum var lakin henüz yemişliğim yoktur Gamzecim yarasın sana ♥

    YanıtlaSil
  5. ayyyy buraya da gitcem tımams :)

    YanıtlaSil