20 Temmuz 2017 Perşembe

Kamondo Merdivenleri

Galata son yıllarda butiklerin ve cafelerin açılması ile keyifli semtlerden biri haline geldi. İtalyanca kursumun da o tarafta olmasından dolayı ben de sık sık uğrar oldum. Geçenlerde kurs çıkışı sokaklarında dolaşırken aklıma Kamonda Merdivenleri geldi. Bu merdivenleri ve öyküsünü duymama rağmen hiç görmemiştim. O yüzden Karaköy’e doğru biraz daha yürüyerek görme şansı elde ettim.

Kamonda merdivenleri, İstanbul’da yaşan Kamonda ailesi tarafından yaptırılmış. Yapılma amacının da ilginç bir nedeni var. Bu merdivenleri dönemin ünlü bankerlerinden Abraham Kamondo, Avusturya Lisesi’nde okuyan torunlarının yokuşu rahat çıkmaları için yaptırmış J
Merdivenleri fotoğrafladıktan sonra tekrar Galata’ya döndüm.
Güney restoranda bişiler atıştırmak için mola verdim. Güney restoran, semtin en meşhurlarından biri. Galata Kulesi’nin yanı başında  ve ortamı oldukça iyi. Sanırım gece Galata Kulesi’nin ışıkları yandığı zaman daha hoş bir ambiyansa bürünüyordur.
Ben ilk kez uğradığım restoranda pizza siparişi verdim. Karışık pizza sevmememe rağmen yanlışlıkla sipariş verdiğim pizzayı sevdim.
Keşifle kalın….

5 yorum:

  1. ay o merdivenlerin önünden sık geçerim hikayesi varmış he bilmiyodum. galata en sevdiğim yer yaaa :)

    YanıtlaSil
  2. Banker olmak bunu gerektiriyor demekki :))

    YanıtlaSil