1 Mart 2019 Cuma

Süreya Kuaför Salonu, Gitme Gül Yanakların Solar ve İkigai (Uygulama Rehberi)


Yoğun tempolu iş hayatım devam ederken bir yandan da okumaya çalışıyorum. Gönül isterdi ki her hafta bir kitap bitireyim ama bu yoğun tempoda sene başından beri sadece 4 kitap bitirmişim. Yani 15 güne bir kitap düşmüş.Türkiye’nin okuma ortalamasına bakınca buna da şükür diyor ve okuduğum kitaplardan 3  tanesini paylaşmak istiyorum.

Birincisi Süreya Kuaför Salonu…Bir Şebnem Burcuoğlu kitabı. Konu İstanbul’un eski semtlerinden biri olan Kurtuluş’ta geçiyor. Zengin bir adamla evlenip mahalleyi terk eden bir kadının mahalleye yeniden dönüşünü ve akabinde meydana gelen olayları anlatıyor. Aslında bu kitabı almamdaki amaç iki kahkaha atıp kafamı dağıtmaktı. Ancak Şebnem Burcuoğlu maalesef eskisi kadar güldürmüyor. Yine de biraz kafa dağıtmak için iyi bir kitap.
İkinci okuduğum kitap ise Gitme Gül Yanakların Solar oldu. Kitabın yazarı İrem Uzunhasanoğlu..İlk defa bir kitabını okuduğum yazarın anlatımını beğendim. Akıcı bir dili vardı. Kitabın konusu ise yazarın kendi hayatından alıntılar içeriyor. Selanik ve Midilli’den Ege’ye uzanan bir göç hikayesi.
Okuduğum  son kitap ise İkigai (Uygulama Rehberi) oldu. İkigai, iyi ve kaliteli yaşam üzerine kurulmuş bir japon öğretisi. Seri iki kitaptan oluşuyor;  İkigai ve İkigai (Uygulama Rehberi). İlk kitabı geçen sene okumuş ve açıkçası çok faydalı bulmamıştım. Çünkü bizim kültürümüz, mutfağımız ve yaşam şeklimiz Japonlardan epey farklı. Dolayısıyla ikinci kitabı almayı düşünmüyordum. Ancak kitap bana hediye geldi J Bu kitap bir uygulama kitabı ve çeşitli egzersizler içeriyor. Ayrıca çok fazla Japon kültürü odaklı değil. Bundan dolayı severek okudum ve tavsiye ederim.
Keyifli okumalar…

6 yorum:

  1. Bende ıkıgaı japonların uzun ve mutlu yaşam sırrını okumuştum daha ikinci kitabı okuma fırsatım olmadı .

    YanıtlaSil
  2. aaa göç hikayesini okuyuuum yaa. çok var öyle göçmen yaa istanbuldaa büyükadada filan, sürekli selanike gidiyolar ziyareteee :) e biz de girit göçmenisiyiz yaniii :)

    YanıtlaSil
  3. Şebnem Burcuoğlu'nun ilk kitabında ne kadar da çok eğlenmiştik halbuki.. Sonrakilerinde hayal kırıklığı yaşadığım için bu kitaba elim gitmemişti. Denk gelirsem okurum boyutundayım ;)

    YanıtlaSil