7 Kasım 2019 Perşembe

Kurşunlu Külliyesi ve Odunpazarı


OMM’dan çıkınca çok eski bir mahalleye girdik. Odunpazarı ismi ile çağrılan mahalle arnavut kaldırımı sokaklardan, restore edilmiş rengarenk evlerden ve evlerin altına açılmış minik cafelerden oluşuyor. Böyle tarihi mahalleleri ezelden beri sevmişimdir, buraya da bayıldım.
Tarihi evlerin ve dar sokakların içinde kaybolarak Kurşunlu Camii Külliyesi’ne ulaştık. 1500’li yıllarda inşa edilmiş külliyenin tabi ki en önemli eseri yıllara meydan okuyarak günümüze kadar ulaşmış olan cami.
Caminin içi de dışı kadar güzeldi.
Külliyenin içinde ayrıca Eskişehir’in ünlü taşı olan lületaşından yapılmış eserlerin sergilendiği bir müze bulunuyor. Buradan aynı zamanda alıveriş de yapılabiliyor.
Ufak tefek lületaşı alışverişi yaptıktan sonra ise yemek molası verdik. Kafamıza göre rastgele bir yere girerek nefis bir mantı tabağını midemize indirdik.
Akabinde de hediyelik eşya dükkanlarını dolaşmaya başladık. Dükkanlarda çok güzel tasarım ürünler bulunuyordu.
Özellikle aşağıdaki bu şişeler bayıldık.

16 yorum:

  1. En sevdiğim yerlerinden biri de Odun Pazarı, ne güzel gezmişsiniz. Atlıhan daki dükkanlarmıydı lületaşı dükkanları? Her bir sokağında gizli küçük dükkanlar barındıran, keşfe hazır güzel şehir Eskişehir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok, Kurşunlu Külliyesi içindeydi.Külliye içinde hem lületaşı müzesi vardı, hem cam sanatları müzesi hem de el sanatları müzesi vardı.

      Sil
  2. Aaaa benim şehrime gelmişsinnn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa siz Eskişehir'de m yaşıyorsunuz?Ben blogunuzu biraz geç takip etmeye başladığım için kaçırmışım. Çok güzel bir şehir...

      Sil
  3. Odun Pazarına bayılırım ben. Orada bir de cam müzesi olması lazımdı sanki yanlış hatırlamıyorsam. Gittin mi bak şimdi merak ettim

    YanıtlaSil
  4. odun pazarı ve mantı oh iyimiş :)

    YanıtlaSil
  5. Gezip görmek istediğim yerlerden birisi. Fotoğraf kareleri o kadar güzel ki. :)

    YanıtlaSil
  6. Kız Gamze gittim geldim sen hala geziyomusun? :D
    Şaka şaka ben gezemiyorum yaa gezenlere gıcığım fesatım fesat :)))
    Eskişehir benim de çok gezmek istediğim bi şehir. Herkes çok beğeniyor daha sevmeyeni duymadım yani...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahhhaaa evet :)) Ya güzel bir şehir ama öyle çok çok etkilendim de diyemem.

      Sil
  7. Eskişehir çok severim . Odun pazarını da . Öğrencilik de güzeldir Eskişehir' de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Odunpazarı, Eskişehir'de en sevdiğim yer oldu :)

      Sil
  8. Balmumu Müzesi vardı, uğrama şansınız oldu mu? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balmumu müzesini gördük ancak vakit ayıramadık maalesef. İstanbul'da bir kaç sene evvel Madame Tussaud açıldı. Epey büyük bir balmumu müzesi.Onu gördüğümüz için programımızı daha farklı yönde yaptık.

      Sil