21 Şubat 2020 Cuma

Sarıkamış, Çıldır Gölü ve Ani Harabeleri

Sabahın çok erken saatlerinde uyanıyorum. Doğum günüm bugün. Evimden çok uzakta yeni bir yaşa girmenin heyecanı içindeyim. Annem ve babam uyandıktan sonra hemen üzerimizi giyiniyoruz ve kahvaltıya iniyoruz. Sonrasında ise atkılara, berelere dolanıp dışarı adım atıyoruz. Hava buz gibi…İstikamet hüzünlü bir nokta; Sarıkamış.

Tam 90.000 askerin soğuktan donarak şehit olduğu noktadayız. Üzerimizde kalın sweatshirtler, paltolar, atıklar ve bereler olmasına rağmen soğukta yalnızca 10 dakika durabiliyoruz. O zaman ki koşulları düşününce askerler için bir kez daha üzülüyor ve dualarımızı gönderiyoruz.
Akabinde Sarıkamış kayak alanındayız. Açıkçası bu kadar gelişmiş ve güzel bir tesis beklemiyorken gördüklerim beni şaşırtıyor.  Önce telesiyejle yukarılara tırmanarak manzaranın tadını çıkarıyoruz.
Sonrasında ise sıcacık içeceklerle içimizi ısıtıyoruz.
Ve sırada Çıldır Gölü var. Buz tutmuş kocaman bir su kütlesi hayal edin. Ucu bucağı belli değil, neresi kara neresi su göz ayırt edemiyor.
Gölün üzerinde yürüyüş yapılabiliyor ve kızaklarla gezilebiliyor.
Yaptığımız kısa yürüyüş sonrası bir restorana giriyoruz. Buranın en ünlü yiyeceği yöre halının sarı balık dediği  bir tür sazanı tadıyoruz. Tatlı su balığı çok sevmememe rağmen inanılmaz lezzetli buluyorum.
Öğleden sonra olmuş bile. Artık uzak bir noktaya Ani Harabeleri’ne doğru hareket ediyoruz. Girişine vardığımızda beni en çok şaşırtan sessizlik oluyor. Etraf nefesimi dinleyebileceğim kadar sessiz.
Kiliseler, camiler, yerleşim yerleri bir bir karşımıza çıkıyor. Ucu bucağı belli olmayan kent Ermenilere, Selçuklulara, Gürcülere, Moğollara ev sahipliği yapmış.
Her köşesinde fotoğraf çekmek her köşesinde mola verip sessizliği dinlemek istiyorum.
Bazı yapıların içini de ziyaret ediyoruz. İçlerinde bizi kimi zaman harika manzaralar karşılıyor.
Ani’de gün batımına da şahit olduktan sonra yorgun ama mutlu bir şekilde Kars’a dönüyoruz. Sırada peynir tadım etkinliği var. Çeşit çeşit peynirlerden tadıyoruz hatta bazılarından 3 kere tadıyoruz :)
Peynir alışverişimizi bitirdikten sonra ise bal köşesine geçiyoruz.
Sonunda oteldeyiz. Bir topkekin üzerine konmuş mumu üflüyorum ve yeni yaşıma hoş geldin diyorum.

Ertesi gün yine yoğun olacağız. O zaman uykuya…