27 Şubat 2020 Perşembe

Erzurum Çarşı Pazar

Tren istasyonundayız ve az sonra doğu ekspresi ile Erzurum’a doğru yola çıkacağız. Yıllardır yapmak istediğim bu yolculuğa çıkacağım için çok heyecanlıyım.
Eski bir tren beklerken sıcacık ve son derece modern bir tren ile karşılaşıyoruz. Koltuğumda yerimi alır almaz kitabımı çıkarıyorum ve kahvemi hazırlıyorum. O zaman yolculuk başlasın.
Sırasıyla Kars’ın ve Erzurum’un köylerinden geçiyoruz. Karla kaplı dağlar, donmuş nehirler, dereler bize eşlik ediyor.
4-5 saatlik bir yolculuk sonrası ise Erzurum’dayız. Tren garına indiğimiz anda çok ama çok sert bir soğuk bizi karşılıyor. Hava sıcaklığı derece olarak Kars ile aynı göstermesine rağmen bu soğuk Kars’ın soğuna hiç benzemiyor.  Atkılarımıza biraz daha sarınarak yemeğe doğru yol alıyoruz.
Daha önce İstanbul’da cağ kebabı deneyimim olmuş ve beğenmemiştim. O yüzden adet yerini bulsun diye yemek yiyeceğimi düşünüyorum. Ancak öyle olmuyor. Masaya bırakılan ilk şişi lavaşa sarıp yememle beraber müthiş bir lezzetle karşılaşıyorum. Akabinde masaya kaç şiş geliyor sayamıyorum. Bu arada Erzurum’da usul şöyle; siz dur diyene kadar servise devam ediyorlar. Biz de epey geç bir süre sonra ancak dur diyoruz 😊
Peşinden bir de Erzurum’a özgü kadayıf dolmasını deniyoruz. Fakat bu tatlıyı çok tutmuyorum.
Sıra geldi Erzurum çarşı pazar gezmeye. İlk durağımız Taş Han oluyor. Hanı gezip ufak tefek oltu taşı alışverişi yapıyoruz.
Sonrasında Üç Kümbetler’deyiz. İkisi bilinmeyen, biri Emir Saltuk’a ait olan kümbetleri fotoğraflıyoruz.
Çifte Minareli Medrese…Bir Selçuklu dönemi eseri…
Yakutiye Medresesi…İlhanlı dönemi eseri…
Şimdi de Erzurum Evi diye bilinen bir restorana giriyoruz. Amacımız Erzurum’da geleneksel bir konak nasıl olur onu görmek. Buraya bayılıyorum, kesinlikle çok güzel bir konak.

Çıtır çıtır yanan sobanın yanından geçerek konak içinde ilerliyoruz.
Yeme içme bölümleri çok güzel değil mi?
Veee dönüş. Harika geçen bir tatilin akabinde karlı dağlara veda ederek İstanbul’a doğru yola çıkıyoruz.
Kars ve Erzurum artık fotoğraflarda ve anılarımızda.

1. Erzurum benimde görmek istediğim yerlerden.
    Mail abonelik butonu eklerseniz daha rahat takip edebiliriz:)

1. Umarım en kısa zamanda görebilirsiniz. Mail abonelik için bakıcam :)

2. Çok güzel fotoğraflar. Ellerinize sağlık.

3. Uzun yıllar önce gitmiştim. Hatırlatıcı oldu:)

4. Erzurum'a bir arkadaşımızın düğününe gitmiştik biz de. İstanbul'dan Erzurum'a, kendi aracımızla:) Yol üzerinde Çankırı, Amasya ve Erzincan'da kalmıştık giderken. Yaz mevsimiydi. Çok güzel anılar kaldı bize de. Aynı yerlere gitmişiz sizinle. Cağ kebabı da şahaneydi. Usulünü biz de bilmiyorduk:) Taş Han'da maalesef oltu taşı olmayan, Rus taşı olarak adlandırılan şeylerin de satıldığını söylemişti bize eşlik eden arkadaşlar. Ben sevmiştim Erzurum'u.

1. Alışveriş yaptığımız dükkan sahibi de bundna bahsetti. İki taş çıkartarak farkını gösterdi. Biz de oltu taşımızı almış olduk :))

5. Kartpostal gibi fotoğraflar. Afiyet bal şeker olsun. Anlıyorum ki, İstanbul'da nerede yersek yiyelim yöresel yemekleri... Yerinde yemek gibisi yok.

6. ne güzeel gez gez sende en sevdiğim gezmelerin ve yemekleer :) cağ kebabı sirkecide hafız mustafanın arkasındaki sokakta güzel galibağaaa :)

1. Öyleymiş deep, kısmetse bir ara uğramak istiyorum oraya.

7. Harika bir paylaşım olmuş resimler anlatım, keyifli bir yazıydı teşekkür ederim.

8. Ben de gitmek istiyorum trenle, henüz kısmet olmadı... Belki seneye diyorum...

9. Canım Erzurum çekti,emeğinize sağlık :)

10. Yıllar geçiyor sonra.
    Ne o kar kokusu ne de Kars unutulmuyor canım. Bu seyahatin beni çok sevindirdi. Aynı yolları benzer duygularla yürüdük çünkü.
    Çok sevgiler.

1. Evet Tülin abla, aynı yollarda yürümüşüz.İyi ki gitmişiz...