14 Şubat 2020 Cuma

Şezlong Savaşları ve Kapalıçarşı


2020 yılının okuduğum ilk kitabı İdil Hazan Kohen’in Şezlong Savaşları oldu. Şezlong Savaşları, devam niteliğinde bir kitap. Kişisel Gerilim ve Dişisel Gerilim kitaplarının devamı. Kişisel Gerilim, okurken çok eğlendiğim bir kitap olmuştu. Dişisel Gerilim de fena değildi. Ancak bu kitap için maalesef aynı şey söyleyemeyeceğim. Kitap resmen elimde süründü.
Okuduğum diğer kitap ise Fuat Sevimay’ın Kapalıçarşı isimli kitabıydı. Kapalıçarşı’yı çok sevdiğim ve daha önce herhangi bir kitabını okumadığım bir yazardan kitap okumak istediğim için bu kitabı aldım. Roman, İstanbul’un fethinin ilk yıllarında Kapalıçarşı’nın inşaası esnasında yaşanan olayları anlatıyor. Hikaye bol bol hayal gücü ve mecazi anlatımla harmanlanmış durumda. Yazarın dili de oldukça akıcı. Özellikle tarihi kurgulardan hoşlananlara bu kitabı tavsiye ederim.
Keyifli okumalar…

8 yorum:

  1. Ben Kars fotoğrafları bekliyordum ama... Şaka şaka!
    Kitap iyidir hoştur. Elde sürüklenince de sevmesi zordur.
    A şiir gibi oldu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kars fotoğrafları çok yakında geliyor Tülin abla :)

      Sil
  2. Hım hım hımm eklensşnn bakalım okunacaklar listesine.

    YanıtlaSil
  3. kapalı çarşı kitabını bir yerde daha duymuştum ama şimdi hatırlayamadım. O da övgüyle bahsediyordu kitaptan, onu hatırlıyorum bak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kişi Gülşah olabilir :) Çünkü ben de onun paylaşımından görerek kitabı aldım :)

      Sil
  4. ilkinin ismi de ne hoşmuş ama napalım okumayalıım :) kapalıçarşı okudumdu, karışık gelmişti azcı banaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapta çok fazla isim vardı sanırım ondan karışık geldi sana. Ben de ara ara kendime isimleri tekrarladım :)

      Sil