3 Aralık 2020 Perşembe

Atatürk Arboretumu

Ekim ayı başlarında Atatürk Arboretumu’na gittik. İlk defa yıllar önce gitmiştim oraya. O yıllarda pek popüler değildi. Hoş hala popüler değil ya sadece biraz daha bilindik diyebiliriz.

Atatürk Arboretumu, İstanbul Üniveristesi Orman Fakültesi tarafından yönetilen bir bitki müzesi. İçeri giriş ücretli. Ayrıca içeri su haricinde herhangi bir yiyecek içecek sokmak da yasak.

Girişte minik bir süs havuzu ve Atatürk Arboretumu hakkında bilgiler içeren bir tanıtım yazısı yer alıyor.

Arboretumda 3 tane yapay gölet var. İlki hemen girişte karşımıza çıkıyor. Sabah erken saatlerde gittiğimiz için henüz kalabalık başlamamış durumda. Bu yüzden yaprak hışırtılarını dinleyerek bir müddet gölet çevresinde oturuyoruz.
Kuğuların asaleti...
Sonrasında yürüyüşe geçiyoruz. Yürüyüş esnasında çok farklı ağaçlar karşımıza çıkıyor. Ağaçların üzerinde ilgili ağacın ismi de bulunmakta. Yani bu ağaç ne ağacı acaba diye düşünmemize gerek kalmıyor. 
Ağaç diplerinde çıkmış olan mantarlar...
Akabinde ikinci gölete varıyoruz. Yıllar önceki gezimde bu göleti pek beğenmemiştim. Nedense bu gidişimde çok hoşuma gitti. Çünkü tam ormanın içindeydi ve diğerlerine kıyasla daha doğal duruyordu.
Burada da biraz dinlendikten ve tabi ki bol bol fotoğraf çektikten sonra yürüyüşümüze devam ediyoruz. 

Devamı gelecek...

8 yorum:

  1. Son bir kac yıldır İnstagram'da gördüğüm bir yer ama gitmek kısmet olmadı. Şu pandemi bitsin İstanbul kazan ben kepçe olmak istiyorum.
    Fotoğraflara bayıldım. Ağaç, göl daha ne olsun... Ruha iyi gelenlerden.

    YanıtlaSil
  2. oyy gideyim biraz huzurlanayım, bi de emirgan yapmalııı :)

    YanıtlaSil
  3. Temmuzda ilk defa gidip çok beğenmiştim, yazımda var blogda:)

    YanıtlaSil
  4. Allah'tan yiyecek sokulmuyor da nispeten boş kalıyor:) Bize epeyi bir uzak ama çok seviyorum Atatürk Arboretum'unu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet size çok uzak ama gerçekten güzel bir yer.

      Sil