25 Aralık 2020 Cuma

Okuma Zamanı

Okuduğum kitapları epeydir paylaşmadığımı fark ettim.  Taa yazın okuduğum ama paylaşmadığım kitaplar var. Öyleyse bir yerden başlayalım.

İlk defa Stefan Zweig’ın bir kitabını okudum. Yazarın; Görünmez Koleksiyon, Unutulmuş Düşler&Karda isimli öykü kitabını beklediğimden daha çok sevdim. Öykü kitabı okumayı çok sevmememe rağmen 2020 en fazla öykü kitabı okuduğum yıllardan biri oldu.

Mahalle Kahvesi ise Sait Faik’e ait bir öykü kitabı. Yıllar olmuştu Sait Faik kitabı okumayalı. Usta yazarın kaleminden dökülenleri okumak çok keyifliydi.
Bir diğer okuduğum kitap ise Murat Işık’a ait Muhtelif Lüks Bisküit oldu. Öneri üzerine aldığım bu kitabı ilk gördüğüm zaman kapağından ötürü ön yargı ile yanaştım. Bu nasıl bir kitap acaba diye düşünürken hikayenin içinde kayboldum. Ege’nin bir köyünde geçen sımsıcak bir hikaye.
Kalbindeki Buzları Erit isimli kitap da yine öneri üzerine aldığım bir kitaptı. Eskimo gelenekleri üzerine kurulu kitabın biraz farkındalık yaratacağını ve kişisel gelişimime olumlu yönde katkı sağlayacağını düşünerek okumaya başladım. Ancak tam bir hayal kırıklığı yaşadım. Bir kere eskimo görüş ve yaşam tarzı günümüze uyarlanmamıştı ve kitabın çevirisi çok kötüydü.
Son olarak da Nermin Bezmen’in Unutkan Aşk isimli kitabını paylaşmak istiyorum. Nermin Bezmen son kitabında yine çok etkileyici bir hikaye ile karşımıza çıkmış. Alzheimer hastası bir kadın ve ona bakan eşinin hikayesini anlatan romanı çok beğendim.

9 yorum:

  1. zweig'in kitapları iyidir, severim. :)

    YanıtlaSil
  2. Bir türlü öykü okuyamayanlardanım....🙈
    Uzun zaman olmuş Nermiz Bezmen okumayalı, sen paylasinca fark ettim. Bi bakayım bende.
    İyi haftalar canimmmmm 💋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öykü kitaplarını çok severek okumuyorum Gülşahcım. Şimdi baktım da ikimiz de 2021 okuma listesine öykü kitabı koymamışız :)

      Sil
    2. 🙈 cok iyi oldu listemiz. :)

      Sil
  3. Cok iyi kitaplar okumussunuz :) Nermin Bezmen ile bu sene hemhal olabilirim umarim ben de, mutlu yillar! 🎄

    YanıtlaSil