24 Aralık 2020 Perşembe

Yamaklığa Devam

Fırsat buldukça yine mutfağa girmeye devam ediyorum. Hatta geçen gün haddimi aşarak el açması börek denedim. Bitirdiğimde dilimden şu cümle dökülüyordu; “Bir dahaki denemem sanırım beş sene sonra olur” 😊 Ertesi gün yaşadığım kas ağrısı iki günlük spora bedeldi. İlk denememe rağmen çıkan sonuç ise fena değildi. Sanırım ikinci deneme için beş sene daha beklemeyeceğim 😊

Daha önce de yazmıştım. Evde ekmek yapmaya devam edenlerdenim. Önümüz yılbaşı olduğu için bu sefer ekmek konseptim çam ağacı oldu.
Bir Pazar sabahı ise kahvaltıya aşağıda gözüken örgü çöreği yaptım. Yapımı kolay ve göze hitap eden bir çörek.
Bir de pide yaptım ve nefis oldu diyebilirim. Daha önce lahmacun denemiştim ve orta karar bişi olmuştu. Aynı şekilde pidenin de öyle olacağını sandım ama pide enfesti.
Tabi ki arada ağzımız tatlansın diyerek tatlılar da hazırladım. Önce sufle ile başlayalım. Sufle, yapımı kolay gözüken ama çok zor bir tatlıymış bunu öğrendim. İki kez denedim ama hala tam tutturamadım. İlerde bir kez daha denemeyi planlıyorum.
Limonlu Tart… Süsleme kısmı çok zevkliydi…
Veee kamuflaj kek.
Bakıyorum da hep hamur işi türü şeyler yapmışım. Eee serde trakyalılık var, hamur işi olmadan olmaz. Fakat biraz daha sağlıklı tarifler üzerine de çalışmalıyım sanırım.

O zaman hadi ben mutfağa… Sağlıkla ve lezzetle kalın…

8 yorum:

  1. trakyalısınız demek ..:) trakyada yaşıyorum ben de. çok lezzetli gözüküyorlar ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Evet, baba tarafından Edirneliyim :) Siz nerede yaşıyorsunuz?

      Sil
  2. Hepsi çok güzel afiyet olsun pide tarifini rica etsem?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşağıda paylaştığım linkteki tarifi esas aldım.Ancak içeriğini değiştirdim biraz. İç harcına yarım çay bardağı sıvıyağ (yoksa kıyma kuru olur) ve 1 tatlı kaşığı domates salçası ilave ettim. Bir de kıyma 300 gr kadar kullandım ve gayet yeterli oldu. Artı iç malzemesini karıştırdıktan sonra 3-4 saat buzdolabında beklettim. Lezzetler birbirine karışınca çok güzel oluyor.

      https://www.kevserinmutfagi.com/kiymali-pide-tarifi.html

      Sil
  3. Maşallah ellerine emeğine sağlık canım benim sevgiler.. vallahi döktürmüşsun hepside çok güzel görünüyor 😊👏👏🎈afiyet olsun

    YanıtlaSil
  4. Afiyet olsun! :) Ben de çeşit çeşit pizza yapıyorum:) Önceden yapnmazdım, salgının bana artısı bu oldu sanırım:) Pideyi denemedim ama aklımda.
    Sevgiler Gamze... İyi yıllar diliyorum. 2021 güzelliklerle gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, ben de size iyi yıllar diliyorum. Umarım çok keyifle geçen, şanslı ve bereketli bir yıl olur.

      Sil