24 Mayıs 2013 Cuma

Dalmaçya Kıyıları

Gezimizin 4.gününde Bosna’dan ayrılarak Karadağ’a hareket ettik. Kısa bir yolculuk sonrası Karadağ gümrüğüne vardık. Pasaport kontrolünün ardından artık Karadağ’daydık. Karadağ’ın iki önemli şehrini Kotor ve Budva’yı gezdik.

İlk durağımız Kotor oldu. Kotor, Dalmaçya kıyılarında çok şirin bir şehir. Burası Balkan gezisi esnasında Mostar ile beraber benim favori şehrim oldu.

Kotor’ a gitmek için öncelikle bir limanda durduk ve tekne ile Kotor kıyılarına geçtik. Yaklaşık 20 dakika süren geçiş esnasında güzel bir manzara bize eşlik etti.

Kotor yıllarca Venedik hakimiyeti altında kaldığı için şehirde İtalyan esintileri görülebilir. Ben Kotor’u daha önce gördüğüm Venedik’ e çok benzettim. Sadece kanallı bir şehir değil. Aynı Venedik gibi dar sokaklardan, italyan  mimari tarzında yapılmış tarihi binalardan oluşuyor.
Şehir kapısından girdiğimiz anda bizi çeşitli cafelerin ve saat kulesinin bulunduğu bir meydan karşıladı. Saat kulesinin önünde ise üçgen şeklinde dikkat çekici bir taş bulunuyordu. Ortaçağ’da suç işleyen bir kişi bu taşın önüne getiriliyor, bağlanıyor ve domates, yumurta gibi malzemelerin yağmuruna tutuluyormuş.

Meydandan dar sokaklara doğru ilerlemeye başladık. Sokaklarda tarihi kiliseler, tarihi bir hapishane, eski bir tulumba gibi geçmişin izlerini yansıtan bir sürü yapı gördük.

İyice gezdikten sonra ise  öğle yemeğimizi yiyelim dedik. İşte bu noktada gezi boyunca yaşadığımız en ilginç olayı yaşadık. Önce bir restorana girdik ve oturmadan menü istedik. Menüde ne yiyeceğimize bir türlü karar veremeyince restorandan ayrıldık. 5 dakika sonra ise hadi orda yiyelim diyerek geri döndük ve bir masaya oturduk. İşte her şey o zaman başladı. Ben sipariş vermek için garsonu çağırdım ancak garson gelmedi. Ardından bir daha çağırdım bu sefer geldi ama maalesef size servis yapmayacaz dedi. Biraz önce restorana girip çıktığımız için bize misilleme yapıyorlardı. Biz şaşkın vaziyette birbirimize bakakaldık. Neyse sonra restorandan ayrıldık  ve meydanda başka bir restoran bulduk. İyi ki de öyle olmuş. Yeni gittiğimiz yerde çok sıcak karşılandık ve çok lezzetli yiyecekler yedik. Kotor daha çok deniz mahsüllerinin ağırlıklı olarak tüketildiği bir yer. Biz de bu yüzden kalamar ve deniz mahsüllü pizza tercih ettik.

Öğleden sonra ise Budva’ya hareket ettik. Budva da Kotor’a benziyor ama bence Kotor daha güzel. Budva eski şehir, yeni şehir diye ikiye ayrılmış. Biz daha çok eski şehri gezdik. Burada ki büyük kalenin surları arasında yürüyüş yaptık. Hediyelik eşya satan mağazalarından 1-2 hatıra aldık ve biraz da limanda oturduk.