21 Şubat 2014 Cuma

Enfes Muffinler

Mutfak, ezelden beri vakit geçirmekten keyif aldığım yerlerden biri olmuştur. Yumurtalar, çeşit çeşit baharatlar, rengarenk sebze ve meyveler benim için birer terapi aracıdır. Ne var ki son bir kaç aydır mutafağa pek uğrayamadım. Geçen akşam yeni taşındığımız evin mutfağında bir şey ararken bunun farkına vardım

Bunun üzerine ertesi gün http://www.ozgeninoltasi.com aldığım tarif ile soluğu mutfakta aldım. Özge Hanım, kuru domatesli-peynirli bir muffin tarifi paylaşmış. Siz de benim gibi tuzlu muffini tatlı muffine tercih edenlerdenseniz bu tarifi mutlaka deneyin derim. Böyle yumuşacık ağızda dağılan hele içinde içinde eriyen kaşarla tadı damağınızda kalan enfes bir muffin.

Malzemeler:
1)55 gr tereyağ
2)200gr un
3)1 paket kabartma tozu

4)1 tatlı kaşığı toz şeker
5)1 çay kaşığı tuz
6)1 tatlı kaşığı pul biber (tarifin orjinalinde tatlız tuz biber kullanılmış ama ben hafif acılı olsun diye pul biberi tercih ettim)

7)2 yumurta

8)125 ml süt
9)2 tatlı kaşığı kuru kekik
10)Yarım su bardağı beyaz peynir
11)10 tane kurutulmuş domates (Ben kavanozda yağ içinde satılan kurutulmuş domateslerden kullandım)
12)Muffin adeti kadar küp küp doğranmış kaşar peyniri
Yapılışı:
1)Tereyağını eritip soğumaya bırakıyoruz.
2)Büyük bir kasede un, şeker, tuz, pul biberi karıştırıyoruz. (Ben unu eledim)
3)Bir başka kasede yumurta, tereyağ, süt ve kekiki karıştırıyoruz.( Süt ve yumurtanın oda ısısında olmasına dikkat edelim).Malzemeyi iyice çırpıyoruz bu esnada mis gib bir koku yayılıyor.
4)Daha sonra sıvı malzemelerle kuru malzemeleri karıştırıyoruz.Çok fazla karıştırıp hamuru söndürmeyelim.Sadece malzemeler birbirine karışsın yeter.
5)Karışıma beyaz peyniri ve küçük küçük doğranmış kuru domatesleri ekleyip tekrar karıştırıyoruz.
6)Yağladığımız muffin kalıplarına 1 kaşık hamur koyuyoruz.Ardından 1 küp kaşar peyniri ve sonrasında tekrar 1 kaşık hamur.
7)Önceden 190 derece ısttığımız fırında 30-35 dakika pişiriyoruz. (Tarifin orjinali 25 dakika ama ben hafif kızarsın istediğim için 30-35 dakika tuttum)
 
 
 
Afiyet olsun J

10 yorum:

  1. eline sağlık
    mutlu haftasonu:)

    YanıtlaSil
  2. çok lezzetli görünüyor ,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Ay çok güzelll ben bunu yapayım oğluma, muffin çok sever o :)
    Sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
  4. Beğenmenize çok sevindim, gerçekten de nefis oluyorlar. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Bende muffin hastasiyim bunu Denemeliyim

    YanıtlaSil
  6. Deneyeceğim bende bu tarifi,elinize sağlık...takipteyim sevgiler

    YanıtlaSil