24 Ağustos 2015 Pazartesi

Riga : Bir Baltık Güzeli

Ne Vilnius kadar sessiz sakin ne de Tallin kadar cafcaflı.  Kendine has güzelliği olan, dünya miras listesine girmiş bir şehir Riga. Sanat, doğa ve sosyal yaşamın iç içe geçtiği şehir Baltık başkentleri arasında en sevdiğim oldu.

Riga’yı gezmeye ilk önce Art Nouveau bölgesinden başladık. Burada dış cephesi çeşitli figürlerle süslenmiş binaları gördük. Binaların dış cephelerinde aslan, insan başı, at, ejderha gibi figürler ilk göze çarpanlar arasında. Çok fazla emek harcanarak yapılan bu binaların bir kısmı orjinalken diğer kısmı dış cephe tadilatı ile şimdiki durumuna getirilmiş. Riga'da sanat çok ön planda olduğu için mimarlar hiç işsiz kalmazmış. Şehre damga vurmuş en ünlü mimar ise Sergei Eisenstein (biz onu Korkunç Ivan’ın yönetmeni olarak biliyoruz). Onun eserlerinden bir aşağıda yer almakta.
Sanata doyduktan sonra yeni keşif noktamız eski şehir oldu. Yazımın başında da belirttiğim gibi bu kısım dünya miras listesine alınmış.
Burada ilk göze çarpan ise Karakafalar Binası. Binanın vakti zamanında siyah bir yöneticisi varmış (hatta o yöneticinin resmi bina üzerinde mevcut) ve o yüzden bu isimle adlandırılmış.
Az ilerde ise Leton Piyadeler anıtı bulunuyor. Bu anıtı ilk gördüğüm zaman Taksim meydanı ya da Kadıköy boğa heykeli aklıma geldi. Sanırım buluşma için  Rigalılar bu heyhelin çevresini tercih ediyordur J
Meydana bakan önemli binalardan biri de Dome Katederali. Gotik ve heybetli yapının tepesinde bir horoz bulunuyor. Letonya kültüründe horozun kötü enerjiyi savdığı, iyi şeylere neden olduğu kabul ediliyormuş. Bu yüzden başta bu katedral olmak üzere iki önemli binanın kulesinde daha horoz kullanılmış durumda.
Riga’da arnavut kaldırımlı iç sokaklara doğru ilerledikçe şehrin güzelliği açıkça ortaya çıkıyor. Çiçeklerle bezenmiş kafeler, happy hour modunda takılan insanlar, hafif  rüzgar ve kulaklarda müzik tınısı romantik bir dalga yaratıyor.
Burada bir dondurma molası iyi gider dedik J
Az ilerde ise Riga’nın simgesi haline gelmiş Kedi Ev’e rastlıyoruz. Tepesindeki siyah kediyi bir çok hediyelik eşya üzerinde görebilirsiniz.
Riga aynı zamanda yemyeşil bir şehir. İçinden kanallar geçen parkları var. Biz de mola için bu parklardan birini kısa süreliğine mesken edindik.
Riga’ya güzellik katan bir diğer öge de şehirin ortasından geçen Daugava Nehri. Kimi zaman sakin kimi zaman coşkulu akan su şehri eski şehir ve yeni şehir olarak ikiye bölüyor. Bizim kaldığımız otel şehrin yeni kısmında hemen nehir kenarında eski şehre bakan çok güzel bir oteldi. Otele doğru yol alırken Riga tüm güzelliklerini bize sunmuş artık geceye hazırlanıyordu.

1. gamze turla gittiniz sanırım
    hangi tur ve fiyatlar neydi?

1. Evet evet turla gittik. Ets turu tercih ettik. Valla taa kışın rezervasyon yaptırmıştık. 700 Euro diye hatırlıyorum ama ETS'nin sitesinde daha nettir fiyatlar.

2. hehe tam ben soruyordum :)

2. Nehir ne kadar güzel görünüyor sakin ve huzurlu gözlerim hep sakinim arıyor neden acaba neden :))

1. Fotoğrafı çektiğim akşam çok sakindi ama ertesi günü oldukça coşkulu akıyordu. Aynı hayat gibi...

3. Ay çok güzel. Tertemiz bir şehir. Emeğinize sağlık, fotolar ve anlatımınız beni oralara götürdü.

4. Selamlar! Ne güzel bir gezi olmuş. Tallinn'e de gitmişsinizdir. O yazıyı bekliyorum:) Oğlum için Tallinn Üniversitesi'ni de düşünüyoruz çünkü. Geçtiğimiz kış Estonyalı bir öğrenciyi misafir etmiştik. Düzgün insanlar olduklarını düşünüyorum. Sizin fikriniz nedir?

1. Evet Tallin'e gittik. Estonların nasıl olduğu konusunda inanın net bir şey söyleyemeyeceğim. Çünkü arada bir markette bir şey sorma ve yol sorma dışında pek bir diyaloğumuz olmadı. Baltık turunda benim favorim Litvanlar oldu.İnanılmaz güler yüzlü ve yardım severler.İngilizce bilme oranları da Estonlara göre daha yüksek.Buna karşın orada edindiğimiz bilgiye göre Estonya mühendislikte özellikle bilişimde çok gelişmiş.

5. Tamda istediğim gibi bir tatil tarihi yerler bolca gezilmiş keyfiniz bol olsun.

6. İki hafta önce oğlum Tallinn den arkadaşlarıyla iki günlüğüne Riga ya gitti.
    Bayılmış, bayılmış... Çok güzel bir şehir dedi aynen senin gibi canım.
    Çok yürümüşler, çok yorulmuşlar ama değmiş.
    Ben söylemiştim ona.
    Nereden biliyorsam ;))

1. :))) Beğenmesine çok sevindim.Ne güzel iki gün tadını çıkarmış.Bu arada Tallinn'de günleri nasıl geçiyor, memnun mu?