15 Ocak 2019 Salı

Ay Çöreği, Sevdalım Hayat ve Saklambaç


Ayçöreği sever misiniz? Bizim ailede ay çöreğini en çok annem sever. Ben de severim ama favori pastane ürünüm her zaman acıbademdir J Son okuduğum Ayçöreği isimli kitapta ise ayçöreği seven Sahra’nın hikayesi anlatılıyordu. Zeynep Sahra’nın yazmış olduğu roman, tıp fakültesini yeni kazanmış olan Sahra’nın yeni ortamına alışması, iki aşk arasında kalması ve mahallesini konu ediyor. Hikaye son derece akıcıydı. Ancak biraz gençlik kitabı gibiydi. Dolayısıyla kendini okuttu okutmasına ama çok fazla iz bırakmadı bende. Yine de hikaye yarım kaldığı için devamını da okurum sanırım.
Diğer okuduğum kitap ise Zülfü Livaneli’nin Sevdalım Hayat oldu. Normal şartlarda Zülfü Livaneli’nin kitaplarını çok rahat ve hızlı bir şekilde okurum. Ancak bu kitap elimde nasıl süründü anlatamam. Zülfü Livaneli’nin otobiyografisi özelliğini taşıyan kitapta çok fazla isim geçiyor ve bu da kafa karışıklığına neden oluyor. Zülfü Livaneli sanırım hayatından geçen bütün isimlere yer vermiş J Kitap elimde tam 2 ay kaldı.
Son zamanlarda okumuş olduğum en güzel kitabı ise sona sakladım. Defne Suman’a ait Saklambaç J Olaylar İstanbul’lu köklü bir ailenin etrafında dönüyor. Farklı tarzlara sahip iki kuzenin yaşamlarına tanık oluyoruz. Saklambaç, Defne Suman’ın okuduğum 2.kitabı oldu. Geçen sene Yaz Sıcağı isimli kitabını okumuş onu da sevmiştim. O zaman gelsin Defne Suman kitapları…

22 yorum:

  1. sevdalım hayatla bir kere daha livaneliye hayran oldum. Çok zor koşullardan geçip dimdik ayakta olmak ve büyük işler başarmak her yiğidin harcı değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zülfü Livaneli'nin yaşamına bir sözüm yok :) Kitabı çok ayrıntılı buldum ve bir türlü ilerlemedi...

      Sil
    2. ben iki günde okumuştum

      Sil
  2. Livaneli tüm kitaplarını okudum.Ay çöreği ni merak edip not aldim

    YanıtlaSil
  3. bu kitabı daha önce okumadım aklımda olsun ♡

    YanıtlaSil
  4. Bana uyanı seçtim,"Saklambaç" :)
    Notumu da alayım. Bir de teşekkür edeyim...

    YanıtlaSil
  5. Acıbadem benim de favorimdir... Bir de simitçi fırınlarında babaanne kurabiyesi satlır ya, onu es geçemem :)

    Keyifli okumaların olsun şekercim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol Şebocum. Ben babaanne kurabiyesini bilmiyorum dur bi bakayım :)

      Sil
  6. Ay Çöreği'ni oğlum çok sever. Ben ise eski tadı bulamıyorum. Ya her şey gibi onu da iyi yapmıyorlar artık, ya da çocukluğa özlem benimki:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ikisi de bence. Çocukluk tatları başka oluyor. Öte yandan yapılan yieyeceklerin kalitesi de düştü tabi ki...

      Sil
  7. saklambaç kitabının notunu aldım. umarım beğenirim.

    YanıtlaSil
  8. Ben de acıbademciyim:) Bazı kitaplar bende de sürünür, genelde iyi bir kitap okuyucusu değilimdir zaten.

    YanıtlaSil
  9. Keyifli okumalar :)Sevdalım Hayat ı okudum çok önce ama kitaba dair hiçbirşey hatırlamıyorum nedense. Belki de aynı kafa karıştıranisimler nedeniyledir.

    YanıtlaSil
  10. Gamzecim merhabalar,
    Yok ay çöreği sevenlerden değilim mümkünse artık unlu mamüllerinden çokça uzak duranlardanım canım :)
    Şu an bu yazını okuduğum için çok mutluyum :) Neden diyeceksin? Yeni yerli yazarlara ihtiyacım var. Bibim de harika yazarlarımız varken onlara öncelik vermek istiyorum. Hem de yerli yazarları daha hızlı okuduğumu farkettim sanırım isimleri daha kolay aklımda tutuyorum.
    Defne Suman'ı kesinlikle alışveriş listeme ekledim. Peki ilk okuyacağım ya yazarı ilk okuduğun kitabı mı? Bu mu? desem :) Ona göre eklesem daha tatlı olacak ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kesinlikle bizim yazarlarımızı daha çok beğeniyorum. Defne Suman'ın okuduğum ilk kitabı Yaz Sıcağı idi ama ben bu kitabı daha çok sevdim.

      Sil
  11. Ya ay çöreğini de, acıbademi de çok severim ben... :)
    Çayın yanında... :)
    Kahve de olabilir ama çay başka!
    Ben de beklerim blog'uma ;)

    YanıtlaSil
  12. ay sen iyi okuyon bi yandan daaa :)

    YanıtlaSil