30 Nisan 2019 Salı

Bir Bahar Akşamı Rastladım Size


Dönemin ünlü sanatçısı onun için “Bir bahar akşamı rastladım size, sevinçli bir telaş içindeydiniz” diye başlayan meşhur bestesini yapmıştı. Varlıklı bir ailenin kızı olarak dünyaya geldi, tiyatro onun için bir tutkuydu,  bu tutku uğruna babasını, aşkını ve en sonunda genç yaşta hayatını kaybetti. Cenazesine yalnızca 3 kişi katıldı, uzun yıllar adı hiç anılmadı. Fakat sonra…. Adına ödüller verildi, tiyatro salonları açıldı, hayatı defalarca kez sahnelendi…Afife Jale ismi unutulmazlar arasında yerini aldı.

Osman Balcıgil,  Nefesi Tutku Olan Kadın-Afife Jale isimli kitabında sanatçının çocukluğundan ölümüne kadar olan hayat hikayesini anlatıyor. Geçtiğimiz hafta bitirdiğim kitabın epey etkisinde kaldım. Afife Jale’nin zor bir yaşamı olmuş. Müslüman kadınların tiyatro yapmasının yasak olduğu dönemde gizli gizli sahneye çıkmış, defalarca kez karakola götürülmüş, yaşadığı stres sonucunda baş ağrıları peydah olmuş ve en sonunda da bir doktorun onu morfine bulaştırması ile morfinman hale gelmiş. Böylece gencecik yaşta bu dünyaya veda etmiş.
Osman Balcıgil sanatçının yaşam hikayesini akıcı bir dil ve güzel bir kurgu ile anlatmış. Kitabı merakla ve üzülerek okudum. Okumak isteyenlere de tavsiye ederim.

9 yorum:

  1. Merak uyandırıcı ilk fırsatta okuyayım....

    YanıtlaSil
  2. Çok sevdiğim bir şarkıdır. Ben de İnstagramda öyküsünü anlatmıştım. Kitaptan haberdardeğildim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. çok merak ettirdin beni :) not ettim bunu

    YanıtlaSil
  4. aklımda olsun, filmini izlemiştim güzel filmii, müjde ar :)

    YanıtlaSil
  5. Kitabı ilgimi çekti notumu aldım teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  6. Bu sıralar Afife Jale’yi merak ediyordum. Bu kitabı tavsiye etmen çok güzel oldu. Teşekkür ederim canım arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok severek okumuştum. İnşallah sen de seversin.

      Sil