3 Nisan 2019 Çarşamba

Pera Müzesi


Evet müzeyi anlatmaya başlayalım. Aslında Pera Müzesi’ni daha önce gezmiş ve burada paylaşmıştım. Geçtiğimiz hafta sonu ise müzeyi gezmek için değil müzedeki bir kolaj sergisini görmek için oradaydım. Ancak gitmeden evvel serginin tarihlerine dikkat etmediğim üstüne bir de bilet alırken de son derece dikkatsiz davrandığım için bitmiş olan sergiyi gezmek için içeri girdim 😊Tabi ki ortalıkta sergi mergi olmayınca ben de bir kez daha müzeyi ziyaret etmiş oldum.

Müzede 365 gün sergilenen bir “kahve molası” koleksiyonu bulunmakta. Geçmişten günümüze kahve kültürü ile özdeşleşmiş eşyalar sergileniyor.
Müzenin bir diğer önemli bölümü ise dünyaca ünlü ressamların eserlerinin sergilendiği bölüm..
Tabi ki Osman Hamdi Bey’in eserlerini de bir kez daha görmeden çıkmak olmazdı.
Müze sonrası ise “Önce Kahve” isimli yeni açılan bir cafeye uğradım. Burası 3-4 masalık küçük bir cafe. Ancak içeri girdiğiniz anda sıcak ve samimi ortamı farkediyorsunuz.  Dekorasyonda kullanılan kitaplar bile insanı mutlu etmeye yetiyor.
Mekanın sahibesi tarafından son derece güler yüzlü bir şekilde karşılandım. Biraz sohbet ettikten sonra da lezzetli bir brownie ve kahve ile günümü güzelleştirdim.

7 yorum:

  1. Harika yaaa ben de görmek istiyorummmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah en kısa zamanda ziyaret etme şansınız olur...

      Sil
  2. tımıms saool perayı çok çok seviyoom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman zaman güzel sergiler getiriyor ama benim favorim Sabancı Müzesi :)

      Sil
  3. Dolu dolu geçmiş ne güzel :)

    YanıtlaSil