25 Nisan 2019 Perşembe

Demir Kilise


Hafta sonu Balat’a kadar gitmişken geçtiğimiz sene ibadete açılan Demir Kilise’yi de ziyaret ettik. Demir Kilise, Sveti Stefan kilisesinin yaygın olarak kullanılan ismi. Burası, Fener ile Balat arasında yer alan, yaklaşık 150 yaşında demirden yapılmış bir kilise.
Kilisenin içi İstanbul’daki diğer kiliselere göre oldukça ihtişamlı.
Sonrasında Balat’ta Naftalin isimli mekanda kahve molası verdik. Bu cafeye yaklaşık 3 sene evvel de gitmiş ve mekanı öven bir paylaşımda bulunmuştum. Ancak bu sefer maalesef aynı izlenimi edinemedim. Mekan büyütülmüş ve büyütülünce o eski sıcaklığını kaybetmiş gibiydi.
Sipariş verdiğimiz kek de ortalamaydı…Ancak limonata şişesi pek hoştu, ona diyecek bir şey yok.
Böylece bir Pazar gününü de Balat’da geçirmiş olduk.

6 yorum:

  1. Daha hiç bir kilisenin içini görme imkanım olmadı çok merak ediyoruum :) Çok teşekkürler fotoğraflar ve yazınız için

    YanıtlaSil
  2. Saray gibi bir kilise, gerçekten ihtişamlı :) Keyifli bir gezi olmuş yine :)

    YanıtlaSil
  3. demir kilise hatırlamadım bi bakıyim. balat en sık gittiğim yer yaa. bi okula giremediydim yaa :) patrikhanede bi dolu ayin izledim :) ayazma vardı. arnavut köftecisi caddede süpeer :) kiliseye bi bakıyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kilise hemen sahilde Deep. Balat ile Fener aarsında yer alıyor.

      Sil