5 Nisan 2019 Cuma

Yapı Kredi Kültür Sanat Merkezi


Senelerdir önünden gelip geçmeme rağmen yenilen Yapı Kredi Kültür ve Sanat merkezini bir kez olsun gezmemiştim. Pera Müzesi sonrası günü, kültür ve sanat günü ilan ederek buraya girip öncelikle kitap bölümünü gezdim.Yayınevinin çıkarmış olduğu kitapları tek tek inceledim. Ancak evde oldukça fazla kitabım olduğu için her hangi bir şey satın almadan müze bölümüne geçtim.
Ücretsiz giriş yapılan müzenin 1.katı tombak sergisine ayrılmış durumda. Burada bakırın altınla yaldızlanma sanatının en güzel örnekleri sergileniyor.
Eskiden tombak sanatına çok önem verilirmiş. Bu sanatı daha çok ermeni ustalar ve aile büyüklerinden öğrenmiş türk ustalar icra edermiş. Ustaların çoğunun ismi günümüze ulaşmamış durumda. Ulaşanlar ise özel plakalara ismini yazdırmayı başarmış.
Sergide tombak işçiliğinin çeşitli araçlara yansımasını görebiliyoruz.
1.katı gezdikten sonra ise bir başka sergiye Orhan Pamuk’un Balkon sergisine geçtim. Orhan Pamuk’un balkonunda neler mi var? O da bir sonraki yazıda...

9 yorum:

  1. Keşke bende gidebilsem. Diğer yazı da gelsin o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah gidersiniz, yeni yazı çok yakında geliyor :)

      Sil
  2. Yeni bir bloğum açıldı abone olursanız çok sevinirim ve açılışa özel bir çekiliş düzenledim beklerim Sevgiler :)
    www.gulsahworld.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunuz hayırlı olsun, pek çekilişlere katılmıyorum.

      Sil
  3. Çok güzel bir sergiymiş gezmiş görmüş olduk sayende..
    Orhan Pamuk balkon sergisini merak ettim:)
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'a yolunuz düşerse gezersiniz umarım :)

      Sil
  4. yapı krediye çok gidiyom da müzeyi gezmediydim saool :)

    YanıtlaSil
  5. Bazen önünden geçip gittiğimiz ama içine girdiğimiz de neden daha önce farketmemişim dedirten yerlerden olmuş :)

    YanıtlaSil