5 Mayıs 2019 Pazar

Bir Limon Hikayesi 2

Capri’nin en meşhur yiyeceği domates, mozarella ve fesleğenden oluşan caprese salata. Ancak canımız salata yemek istemeyince deniz ürünlerine yöneldik. Capri’de çok şık ve pahalı balık restoranları olduğu gibi daha uygun fiyatlı restoranlar da bulmak mümkün. Biz de böyle uygun fiyatlı, salaş ve önünde kuyruk olan küçücük bir restoran / cafe de karnımızı doyurduk.
Sonrasında Ana Capri’ye geçtik. Ana Capri, Capri kadar hareketi ve canlı değil. Yerel halkın daha çok oturmak için tercih ettiği bi yer. Casa Rossa en ünlü binalarından biri. Şu an müze olarak hizmet veriyor. Vakit dar olduğu ve o vakti de müzede harcamak istemediğimiz için müzeyi ziyaret etmedik. Müze gezilerini çok sevmeme rağmen yurtdışı seyahatlerimde eğer görülmesi olmazsa olmaz bir müze değilse programıma almıyorum.
Ardından Ana Capri’nin sokaklarında gezmeye başladık. Gezi esnasında karşımıza sık sık limon bahçeleri çıktı. Aşağıdaki limon bahçesi de bunlardan biriydi. Burası aynı zamanda bir restorandı. Yaz akşamları limon ağaçları altında lezzetli italyan yemekleri ile şarapları yuvarlamak eminim çok hoş olur.
Her şey limon dedik ya bir de adanın limonlu kurabiyesi meşhur. Caprilu al limone isimli kurabiyeyi çok sevdik. Hatta gelince internetten tarifini aldım. En kısa zamanda yapmayı planlıyorum.
Sonrasında San Michele isimli seyir terasına gittik. Seyir terasında bizi yine güzel bir Capri manzarası karşıladı.
Ve dönüş için tekrar limandayız. Böylece dolu dolu geçen bir Capri günü sonlanmış oldu.
Capri’ye yolu düşeceklere notlar:
*Napoli’den Capri’ye sık aralıklarla hareket eden feribotlarla ulaşmak mümkün. İki çeşit feribot var. Hızlı feribot ve yavaş feribot. Biz hızlı feribotu tercih ettik. 50 dakika civarında Capri’ye ulaşılabiliyor.
*Capri; Capri ve Ana Capri olmak üzere iki kısımdan oluşuyor. Limandan fünikülerle Capri’ye gidilebilir. Ana Capri’ye ise Capri’den otobüsler kalkıyor. Aynı şekilde Ana Capri’den limana da otobüsle dönülebilir.
*Ada genel olarak pahalı olmakla beraber uygun fiyatlı yeme içme yerleri de bulmak mümkün.
*İlkbahar ve sonbahar ayları ziyaret için en uygun zamanlar. Yazın çok kalabalık olduğunu duyduk.

1. ayyyyy yaaa capri amalfi sorrento positano gezicem aklımdaaa ayy yaa. şey filmini izleseneee :) it started in naples sophia loren, capride geçiyoo, tekneyle şeye gittiniz mii, mağarayaa :) du şimdi mi gittiniz yaaa :) özel mi turla mı :) geceleri kaldığınız oteller şehirlerin içinde miydiii :) hihi sorrentodan feribota binerim diyoduum :)

1. Turla gittik. Ancak turu sadece konaklama ve ulaşımda kullandık. Orayı kendimiz gezdik. Evet otelimiz şehrin içindeydi, merkeze taksi ile 10 dakikalık mesafedeydi.Capri'de mağaraya gitmedik.Çünkü yalnızca 1 günümüz vardı ve adayı gezmeye ancak yetti.Filmi araştıracam Deep...

2. napoli kalmalı tur oyle mi. hangisi sölesene. hep bakıyom ben de. ben de turla gidip kendim gezmeyi severim. napoli çevresine hep bakıyom. aslında gemi turu istiyom da ya da gemiyle gitmek de otelleri hep şehre uzak seçiyolar. sen gemi turlarına başlasana. gemi hepsinden iyi yaaa :)

3. Ben ets tur ile gittim.Gemi turları da tabi ki çok güzel, belki ilerde :)

2. https://www.youtube.com/watch?v=9uV62iZGwMw

bak burdan izleee :)

3. Limon deyince akan sular durdu, kurabiyesi, içeceği, keki vs. çok severim.
    Gezilein sonundaki notlar çok iyi olmuş, teşekkürler :)

4. hımms ets ye sordum. kişiye özel program da yapıyolarmış. yani, otel ve uçak ayarlıyo onlar. sen kendin geziyon. buna jet program diyolarmış :)