7 Mayıs 2019 Salı

Procida

Sabah erkenden soluğu tekrar Napoli limanında aldık. Bu sefer ki rotamız Procida idi. Procida, Napoli’ye yarım saat kadar mesafede fazla popüler olmayan bir ada. Gitmeden evvel adayı biraz araştırmış ve internetteki fotoğraflarına aşık olmuştum. O yüzden adaya bir an önce gitmek için sabırsızlanıyordum.

Yarım saatlik yolculuk sonrası adaya vardık. Fotoğraflarda gördüğüm renkli evler şimdi karşımdaydı. İtiraf etmek gerekirse ada, fotoğraflarda görüldüğü gibi albenili değil. Evler biraz bakımsız. Ancak buna rağmen ben sevdim.
Öncelikle adanın tepesine doğru yürüdük ve burada manzara fotoğrafı çektik. Ardından tepede yer alan kiliseyi gezdik. Chiesa Santa Margherita Nuova kilisesi tam 500 senelik bir kilise.
Kilisenin içinde Procida’nın güzel bir münyatürü de bulunuyor.
Daha sonra arnavut kaldırımlı sokaklardan yavaş yavaş aşağıya doğru yürüdük.
Adanın bir diğer ünlü kilisesi de Maria Delle Grazie…Yolumuzun üzerindeki bu kiliseyi de gördükten sonra adanın arka tarafına geçtik.
Sanırım en çok sevdiğim kısım burası oldu. Minik minik, salaş balık restoranları yan yana diziliydi. Balıkçılar kıyıya yanaşmış, tazecik balıkları teslim ediyordu. Adanın bu ortamı çok hoşuma gitti. Bir kere turistik değildi ve her şey doğaldı. Burada akşamları hafif dalga sesi ile taze balıklar yiyip, eş dost muhabbet etmek sanırım çok keyifli olur.
Eni konu dolaştıktan sonra ise kahve molası verdik. Rastgele bir cafeye girerek adaya özgü bir lezzet olan Lingue Dolci di Procida’yı denedik.
Procida’ya yolu düşeceklere notlar:
*Adaya çok büyük beklentiler içinde gitmeyin. Ada henüz turistik kıvama gelmediği için biraz bakımsız. Ancak güzel fotoğraflar veriyor 😊 Gitmeden evvel sandviçlerinizi yaptırıp tepede manzara eşliğinde yiyebilirsiniz.
*Sefer sayısı az. O yüzden limana gitmeden saatleri kontrol etmek de fayda var.
*Çok fazla alışveriş imkanı yok. Kısıtlı sayıda dükkan var ve onlarda da öyle ahım şahım ürünler satılmıyor.