14 Ağustos 2018 Salı

Kuzeye En Kuzeye Doğru


Eveet sıra geldi Oslo’ya. Sabahın erken saatlerinde rotamızı Norveç’in başkenti Oslo’ya çevirdik ve bu yolculuk esnasında çok güzel manzaralardan geçtik. Şahitlik ettiğimiz manzaralardan biri aşağıdaki gibiydi…
Şehre girmeden evvel kış olimpiyatlarının ve çeşitli kayak yarışlarının yapıldığı pistlere uğradık.
Orada aynı zamanda sanal olarak kayak yarışı deneyimleyebilmek için simülatör de vardı. Denedim mi? Evet…Beğendim mi? Hayır. Hiç bir özelliği yoktu ve gerçek olmaktan çok çok uzaktı. İstanbul’da çok daha iyi simülatörler var J
Sonrasında şehrin girişinde yer alan Vigeland heykel parkını ziyaret ettik. Gustav Vigeland’ın eserlerini barındıran park devasa bir alana kurulu. Heykeltraş tüm ömrünü bu parka adamış. Aile, arkadaşlık ve ilişkiler üzerine çeşitli eserler ortaya koymuş.
Parkın en meşhur heykeli de işte bu veletti J Ağlayan çocuk isimli heykel epey popüler…
Ve Oslo… Oslo nasıl bir şehirdi diye bana soracak olsanız “zengin, yaşam standartları yüksek ve bir o  kadar da güneşli” bir şehir olarak tanımlarım. Evet güneşli...İskandinavya standartlarına göre inanılmaz güneşli bir havaya denk geldik. O yüzden Norveç aklımda hep güneşli kalacak :)
En eğlenceli bölgesi liman bölgesiydi.
Biz de zamanımızın çoğunu limanda geçirdik . Limandayken elimizde dondurmalarımızla ertesi günkü gezinin meraklı muhabbetine dalmıştık bile…

8 yorum:

  1. ben de kuzeye en kuzeye diyince Sinop zannettim bir an :D:DD:D bekliyorum ben de bloğuma yorumlarını www.kozmetikpsikolojisi.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bir gün Sinop'u da görüp orayla ilgili yazı yazarım :)

      Sil
  2. Ben o ilk heykele bayıldım. Nasıl güzeldir öyle ya ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim favoi heykelimdi :) Babaanne/anneanne-torun :)

      Sil
  3. vallahi şu başlığı karadenizde bir yer umarak açmadıysam ben de :) kuzey deyince dimağımızın sınırı sinop sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Umarım bir gün Sinop'u da görmek ve onunla ilgili bir yazı yazmak nasip olur...

      Sil
  4. ne güzelmiş dondurma hihihi :)

    YanıtlaSil