16 Ağustos 2018 Perşembe

O Beklenen Gün : Fiyortlar

Sabah gözüme vuran ışıkla uyanıyorum, saat epey geç olmuş olmalı diye düşünürken aslında saatin 04:30 olduğunu farkediyorum. Beyaz geceler dedikleri bu olsa gerek. Gece 12:00 civarı batan ve 03:00 da yeniden doğan bir güneş…Bugün beklenen gün, fiyortları göreceğiz.

05:30 gibi yola çıkıyoruz. Bizi fiyort turuna çıkaracak geminin yolundayız. Öyle güzel manzaralardan geçiyoruz ki fotoğraf çekmekten yoruluyor ve makineyi bir kenara bırakarak sadece manzarayı seyre dalıyorum. Ardından mola vermek için göl kenarı bir noktada duruyoruz.
Göle doğru yürüdüğüm zaman sessizlik dikkatimi çekiyor. Neredeyse kalp atışlarımı duyacam. O sessizlik, gölün berraklığı o kadar huzur verici geliyor ki oradan ayrılmak istemiyorum. Beni bıraksınlar ve orada bir kaç gün geçireyim istiyorum. Sene boyunca yaşadığım yorgunluğu işte o anda farkediyorum.
Tabi ki böyle bir şansım olmadığı için göl kenarında park etmiş karavana son kez imrenerek bakıyorum ve otobüsün yolunu tutuyorum. Ve sonunda fiyortların başlangıç noktasındayız.
Orada küçük bir Viking köyü de kurmuşlar. Sandallar, ocaklar, Viking canlandırmaları her şey çok güzel.
Fiyort turu başlıyor ve tam 2 saat sürüyor.
Bir çok fiyort köyüne selam çakarak ilerliyoruz ve Flam kasabasında iniyoruz.
Şimdi yeni bir tur başlayacak; tren turu.
Yine çok güzel manzaralardan geçiyoruz. Gözümüz iyice yeşile, maviye doyuyor.
Şu an ismini hatırlayamadığım büyük bir şelalenin önüne gelince duruyoruz. Şelalede aynı zamanda bir de gösteri var. Kuzeyliler troll diye bir hayali varlığa inanıyorlar. Kırmızılar giymiş iki troll müzik eşliğinde dans ediyor.
Tren turu da bittikten sonra Oslo’ya doğru tekrar dönüşe geçiyoruz. Ancak bir mola noktamız daha olacak. O da çok eski bir Viking kilisesi. Onu da gördükten sonra yorgun ama mutlu bir şekilde günü tamamlıyoruz.