2 Ağustos 2018 Perşembe

Kuzeyde 1 Hafta


2 hafta evvel ailemle beraber İskandinav ülkeleri ve fiyortları içeren çok hoş bir seyahat gerçekleştirdim. 8 günde 3 ülke, 3 büyük şehir ve bir çok kasaba gördük.

Seyahatte ilk durağımız Danimarka’nın başkenti Kopenhag oldu. Kopenhag, tüm seyahat boyunca en sevdiğim İskandinav başkentiydi. Sıkıcı olmayacak kadar neşeli ama nefes alacak kadar da sakin bir şehir.

Kopenhag’da ilk gördüğümüz şey ise Deniz Kızı heykeliydi. Ünlü masalcı Andersen’in Küçük Deniz Kızı masalından ilham alınarak yapılan bu heykel epey popüler. Heykelin önünde onlarca kişi fotoğraf çekmek için yarışıyordu. Biz de yarışa dahil olarak heykelin birkaç fotoğrafını çektik ve ardından Kopenhag’ın kalbinin attığı bölgeye Nyhavn’a doğru yola çıktık.
Nyhavn kanal üzerine kurulmuş bir bölge. Kanalı boyunca renkli evler ardı ardına sıralanmış durumda. Cafeler ve restoranların çoğu bu bölgede yer alıyor. Kalabalık ama çok keyifli bir mahalle olarak tanımlayabiliriz.
Bir kaç saatliğine de olsa biz de buranın keyfini çıkardık. Ellerimizde dondurmalar ile  kanal kenarında oturarak gençlerin yaptığı müziği dinleyip hoş vakit geçirdik.
Kopenhag’da bir sonraki durağımız ise saraylar oldu. Christianborg, Amelienborg ve Rosenborg saraylarını gördük. Açıkçası bu tip seyahatlerde saray gezmek bana çok cazip gelmiyor. Dışardan görmek yeterli oluyor J Rosenborg hariç diğer iki sarayı dışardan görerek yetindik ve akabinde Rosenborg’a gittik. Daha önceden buraya seyahat etmiş arkadaşlarım Rosenborg sarayının mutlaka bahçesini görmem gerektiğini tavsiye etmişlerdi. O yüzden bu sarayın bahçesine de girdik. Evet, yeşil ve güzel dizayn edilmiş bir bahçeydi ama  harikaydı da diyemeyeceğim.
Saray sonrası biraz daha merkezi yerlerde dolaştık, ara sokaklara girdik çıktık. Bol bol fotoğraf çektik…
Meşhur round tower’ı da gördükten sonra günü tamamladık. 
Yarın yine Danimarka’dayız ama bu sefer  kırsal kesimini keşfedicez…

12 yorum:

  1. Çok kısa zamanda hızlı bir gezi olmuş sanırım. Ama keyifliye benziyor. Zevkle gezeceğiz seninle ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biraz hızlıydı ama her yeri yeterli derecede gördük.Hiç bir yerde aklım kalmadı :)

      Sil
  2. heey işte en istediğim yerlere gitmişsin yaaa. turla mı gittiniz. hangi tur ve kaç euro :) son foto galata kulesi gibi olmuşşş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet turla gittik.Jolly tur. Son güncel fiyatlar sanırım websitesinde vardı :)

      Sil
  3. Gamze'ciğim ben bayılıyorum sizin bu maaile turlarınıza.
    Hani neredeyse kapıp nufus cüzdanımı aranızda asimile olasım geliyor resmen :)

    Danimarka harika görünüyor buradan bakınca da .
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Kısa bir zamana çok güzel anılar biriktirmişsiniz size gıpta ettim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah en kısa zamanda siz de benzer bri tatil geçirirsiniz.

      Sil
  5. Ne güzel böyle fırsat yakalayıp gezip görmek :) Sayende ben de görüp gezmiş kadar oluyorum, teşekkür ederim. Ayrıca güzel bir şehirmiş, gerçi ben suyun olduğu heryeri beğeniyorum.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. İlk fırsatta gideceğim bende... Yazı muhteşem olmuş! Sen anlatırken bir kez daha gidesim geldi... Kalemine sağlık Kuzucuğum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzum asıl senin yorumuna sağlık, öpüyorum kocaman...

      Sil