10 Ağustos 2018 Cuma

Malmö ve Goteborg


Gezimizin üçüncü gününde İsveç’in sevimli şehri Malmö’ye doğru yola çıktık. Kopenhag’dan Malmö’ye yarım saatlik bir kara yolculuğu ile ulaşılıyor. Sevimli, sakin ve bir o kadar da modern bir şehir Malmö.

Şehrin içine girmeden evvel şehir dışındaki hayvanat bahçesine uğradık. Hayvanat bahçesine doğru ilerlerken çocukluğum gözlerimin önünden geçti. Rahmetli dedem ara sıra bize gelir, zile basar ve anneme “Esra’yı (bana ailede Esra diye hitap ederler) hazırla onu gezmeye götürecem” derdi. Nasıl sevinirdim anlatamam. Bu gezilerimizin çoğu Gülhane parkındaki hayvanat bahçesine olurdu. Küçücük ellerimi dedemin kocaman avucuna bırakır seke seke yanında yürürdüm. Hayvanat bahçesine girdiğimiz zaman bana hayvanları tek tek anlatır, sonrasında da tost ve gazoz ısmarlardı. Ah dedem…Şimdi o çok uzaklarda çocukluğumun mutlu anılarında gizli. Neyse konuyu dağıttım biraz. Çocukluğumda severek gezdiğim hayvanat bahçelerine artık gitmiyorum. Hayvanların doğal yaşamlarından uzakta, kafes arkasında sergilenmesi hiç hoşuma gitmiyor. O yüzden Malmö’de de içine girmedim. Sadece dışındaki doldurulmuş bazı hayvanları fotoğrafladım.
Ardından Malmö merkeze yani Old Town’a geçtik. Old Town küçük küçük butiklerin, cafelerin sıralandığı hoş bir yer.
Burada bir de el sanatı ürünlerin satışının yapıldığı ayrı bir yer var. Oraya da uğradık. Ancak ben pek kaydadeğer bişi görmedim.
Bir de şehirde çok meşhur bir cheesecakeci varmış. Gitmeden evvel bloglarda ve tripadvisor'da cafeye dair övgü dolu yazılar okumuştum.  O yüzden gelmişken deneyelim dedik ama tam bir hayal kırıklığıydı. Türkiye’de çok daha iyi cheesecake yapan yerler var.
Öte yandan cafenin dizaynı çok sıcaktı. Zaten kitabın girdiği her yer çok sıcak :) 
Malmö’de geçirdiğimiz keyifli saatlerden sonra konaklamak üzere Goteborg’a doğru yol aldık. Goteborg deniz kenarı ve yüksek sayıda göçmen nüfus barındıran bir şehir. 1-2 saat şehir turu attıktan sonra günü noktaladık.


6 yorum:

  1. Sanırım İsveç’e yeniden gidip, anı biriktirmeliyim:))) Ama bende çok sevmiştim İsveç’i. Kuzey ışıklarını izlemeye gittiğimde yine gideceğim oraya..,. Yine okurken ordaymışım hissine kapıldım ❤️

    YanıtlaSil
  2. Gezip o yerlerle ilgili fikir sahibi olmak ne güzel şey :) Ben bunu Türkiye için yaptım ama yurt dışı kısmet olmadı.
    Hayvanat bahçesi çocukluğumuzda bize çok yakındı, ayda bir mutlaka gider, sonrasında da Atatürk Orman Çiftliğinde piknik yapardık. Gerçi ikisi de artık yok :(( Belli bir yaşa ve bilince ulaşınca Hayvanat Bahçesi için sizinle aynı şeyleri düşünüyorum. Onların doğal ortamlarında olduklarını bilmek bana yeter.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen türkiye'mizin de her tarafı çok güzel. Ben yurtdışını nasıl keyifle geziyorsam aynı keyfi ülkemde de alıyorum :)

      Sil
  3. ne güzel yerler esraaaaa :)

    YanıtlaSil